Procesory

Strategie producentów półprzewodników są nieefektywne

przeczytasz w 0 min.

Firma badawcza In-Stat twierdzi, ze strategia Intela prowadzi do strat udziałów w rynku i zwiększonej konkurencyjności ze strony AMD. Popularność i postrzeganie marki jest dużym zmartwieniem dla każdej firmy, szczególnie w sektorze przemysłu komputerowego, gdzie jeden producent jest w stanie co roku wypuścić na rynek całe góry swoich produktów. Trzymanie się jednej marki produktu może pomóc w budowaniu reputacji i popularności, szczególnie, gdy konsumenci mają tak duży wybór.

Według ostatnich badań, AMD i Intel stoją przed poważnymi problemami w swoich departamentach zajmujących się budowaniem opinii o marce. Głównie chodzi o to, że przynajmniej połowa klientów kojarzy konkretne produkty z niewłaściwymi producentami.


Od premiery Pentium, marka była zawsze kojarzona z Intelem. Jednak badania mówią, że w chwili obecnej klienci są nieco zdezorientowani, szczególnie po tym jak Intel zrezygnował z dominującej na rynku nazwy Pentium. Teraz zamiast niego są procesory Core Duo, Core 2 Duo, Centrino, Centrino Pro, Extreme Edition.

W raporcie In-Stat czytamy, "In-Stat od dawna utrzymuje, że tworzące się schematy kupowania wynikające ze zmian w dostępnych rozwiązaniach osłabiają marki procesorów. Nowe alfanumeryczne schematy oznaczeń stosowane przez producentów procesorów dodatkowo przyspieszają to zjawisko."


Bystrzy użytkownicy bez trudu orientują się w nowym nazewnictwie, ale dla wielu klientów nowe oznaczenia są jak czarna magia. Co gorsza, In-Stat twierdzi, że użytkownicy zaczęli mylić marki i odpowiadających im producentów. Na przykład zbliżająca się platforma AMD może być mylona z procesorami CoreFusion firmy VIA. Z kolei samo CoreFusion może być łatwo pomylone z Intelową linią procesorów Core. Firma Intel była szeroko krytykowana za próbę nazywania procesorów generalnym terminem "core" po to, aby z premedytacją wprowadzać w błąd użytkowników i sprawiać, by myśleli, że "dual core" lub "single core" to jej produkty.


W zeszłym tygodniu AMD przedstawiła nową markę procesorów Phenom, która także będzie opatrzona alfanumeryczną nazwą.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login