Firma badawcza In-Stat twierdzi, ze strategia Intela prowadzi do strat udziałów w rynku i zwiększonej konkurencyjności ze strony AMD. Popularność i postrzeganie marki jest dużym zmartwieniem dla każdej firmy, szczególnie w sektorze przemysłu komputerowego, gdzie jeden producent jest w stanie co roku wypuścić na rynek całe góry swoich produktów. Trzymanie się jednej marki produktu może pomóc w budowaniu reputacji i popularności, szczególnie, gdy konsumenci mają tak duży wybór.
Według ostatnich badań, AMD i Intel stoją przed poważnymi problemami w swoich departamentach zajmujących się budowaniem opinii o marce. Głównie chodzi o to, że przynajmniej połowa klientów kojarzy konkretne produkty z niewłaściwymi producentami.
Od premiery Pentium, marka była zawsze kojarzona z Intelem. Jednak badania mówią, że w chwili obecnej klienci są nieco zdezorientowani, szczególnie po tym jak Intel zrezygnował z dominującej na rynku nazwy Pentium. Teraz zamiast niego są procesory Core Duo, Core 2 Duo, Centrino, Centrino Pro, Extreme Edition.
W raporcie In-Stat czytamy, "In-Stat od dawna utrzymuje, że tworzące się schematy kupowania wynikające ze zmian w dostępnych rozwiązaniach osłabiają marki procesorów. Nowe alfanumeryczne schematy oznaczeń stosowane przez producentów procesorów dodatkowo przyspieszają to zjawisko."
Bystrzy użytkownicy bez trudu orientują się w nowym nazewnictwie, ale dla wielu klientów nowe oznaczenia są jak czarna magia. Co gorsza, In-Stat twierdzi, że użytkownicy zaczęli mylić marki i odpowiadających im producentów. Na przykład zbliżająca się platforma AMD może być mylona z procesorami CoreFusion firmy VIA. Z kolei samo CoreFusion może być łatwo pomylone z Intelową linią procesorów Core. Firma Intel była szeroko krytykowana za próbę nazywania procesorów generalnym terminem "core" po to, aby z premedytacją wprowadzać w błąd użytkowników i sprawiać, by myśleli, że "dual core" lub "single core" to jej produkty.
W zeszłym tygodniu AMD przedstawiła nową markę procesorów Phenom, która także będzie opatrzona alfanumeryczną nazwą.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!