Przy okazji zamknięto też studio Press Play. Dlaczego? Ponieważ Microsoft chce się skupić „na grach, które są dla gracy najbardziej ekscytujące”.
Firma Microsoft chce skoncentrować się „na grach i markach, które są dla gracy najbardziej ekscytujące” – czytamy we wpisie na oficjalnym blogu. Brzmi nawet sensownie, ale niesie to niestety ze sobą niezbyt miłe wiadomości.
Dwa studia podlegające Microsoftowi zostaną zamknięte, a rozwijane przez nie projekty – anulowane. Pierwszym jest duńskie Press Play Studios, które pracowało nad Project: Knoxville – sieciową grą kooperacyjną o przetrwaniu.
Drugie zamknięte studio jest znacznie większe i w przeszłości dało nam kilka świetnych produkcji – to założone przez Petera Molyneux w 1997 roku Lionhead Studios (między innymi: Black & White, Fable i The Movies). I choć faktycznie jakby złapało ostatnio zadyszkę, nadchodzące Fable Legends zapowiadało się całkiem nieźle.
Projekt ten został jednak anulowany, co było – jak pisze Microsoft – trudną decyzją. We wpisie dziękuje on też pracownikom Lionhead i Press Play za zaangażowanie i współpracę.
„Trudna” według Microsoftu decyzja jest dla wielu innych ekip całkowicie niezrozumiała. Ba, o planach giganta z Redmond prawdopodobnie nic nie wiedział nawet sam zespół studia Lionhead. Jeszcze dziś rano informował on bowiem, że nie spieszy się z produkcją Fable Legends, bo nie chce rozczarować graczy, ale wszystko jest na dobrej drodze. Niestety – przynajmniej nie pod banderą Microsoftu.
Pozostaje więc tylko życzyć powodzenia paniom i panom z Lionhead Studios i Press Play Studios, którzy lada dzień mogą stracić pracę. Dobra wiadomość jest taka, że już teraz do współpracy zaprosili ich The Chinese Room, IO Interactive, Avalanche Studios i Wargaming. Życzymy zatem im (i sobie) kolejnych świetnych produkcji klasy pierwszego Fable czy Black & White.
Źródło: GameIndustry, Xbox Wire, Twitter
Komentarze
13I nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne...
Nie zmienia to faktu, że studia szkoda.
Nie zdziwilbym sie, bo LS na czele z panem Molyneuxem niezbyt graczy ostatnio rozpieszczaja. Kiedy oni ostatnio zrobili porzadna/swietna gre? Pierwsze fable / black&white to byl? Tak czy siak w swiecie gier to bylo kilka epok temu.
I tyły są warte zapewnienia twórców o produkcie, o etapie prac, o tym że kolejne przełożenie podyktowane jest dobrem gracza.