Wydarzenia

System bezpieczeństwa firmy Wheel Systems w mobilnej aplikacji eurobanku

przeczytasz w 2 min.

Do 2015 r. 70 proc. klientów eurobanku powinno wykonywać przelewy z poziomu smartfonów

Szacuje się, że w drugiej połowie minionego roku z usług finansowych z poziomu urządzeń mobilnych mogło korzystać ponad 2 miliony Polaków. To dwa razy więcej niż w ostatnim kwartale 2012 r. Utrzymanie wysokiej dynamiki popytu na polskim rynku będzie zależeć jednak nie tylko od łatwości obsługi, ale też od bezpieczeństwa rozwiązań umożliwiających m.in. zdalny dostęp do konta i rachunku oszczędnościowego, wgląd w historię transakcji, a także przelewy do zdefiniowanych i niezdefiniowanych adresatów.

CERBToken, zaprojektowany przez specjalistów Wheel Systems, jako integralna część systemu CERB Banking do uwierzytelniania i autoryzacji transakcji, stosuje równie prosty, co skuteczny mechanizm ochrony nie tylko przed cyberprzestępcami, ale też na wypadek utraty smartfonu.

Wystarczy, że klient eurobanku zainstaluje i uaktywni na swoim urządzeniu bezpłatną aplikację eurobank mobile, zintegrowaną ze wspomnianym rozwiązaniem CERBToken. Aktywacja aplikacji (do pobrania na Google Play lub AppStore) wymaga wprowadzenia identyfikatora złożonego z dziewięciu cyfr oraz specjalnego  kodu. Zarówno identyfikator, jak i kod można otrzymać albo telefonicznie albo w jednym z ponad 470 oddziałów banku. Klient musi również ustalić i wprowadzić PIN, który jest kombinacją od czterech do ośmiu cyfr i może być modyfikowany w dowolnej chwili. CERBToken uniemożliwia  jednak zastosowanie w aplikacji prostych ciągów, np. wyłącznie jedynek.  

PIN jest niezbędny do zalogowania się w aplikacji. Do wykonania przelewu potrzebne jest jednak dodatkowe hasło, które automatycznie generuje CERBToken. W tym celu smartfon nie musi być połączony z internetem. CERBToken tworzy w trybie off-line jednorazowe i niepowtarzalne hasło.

- Wprowadzenie wieloskładnikowego systemu uwierzytelnienia i autoryzacji daje klientom eurobanku komfort i duże bezieczeństwo. System CERB oraz aplikacja CERBToken kompleksowo chronią użytkowników nawet przed atakami phishingowymi lub man-in-the-browser, który polega na zainfekowaniu przęglądarki internetowej złośliwym oprogramowaniem – wyjaśnia Paweł Jakub Dawidek, dyrektor ds. technicznych i oprogramowania w Wheel Systems. - Nawet w przypadku kradzieży telefonu finanse klientów są bezpieczne ponieważ aplikacja jest dodatkowo chroniona PINem - dodaje Paweł Jakub Dawidek.

- Rozwiązanie, które zastosowaliśmy, wykorzystuje innowacyjną metodę uwierzytelnienia CERBToken. Dzięki temu nasi klienci mogą korzystać z naszych usług z poziomu smartfonów lub tabletów w bezpieczny i prosty sposób – dodaje Wojciech Humiński, Wiceprezes Zarządu Euro Banku.

Jeżeli użytkownik wprowadzi nieprawidłowy PIN lub złe haslo trzykrotnie, dostęp zarówno do aplikacji eurobank mobile, jak i do serwisu eurobank online zostaje zablokowany.

Parasol bezpieczeństwa, który nad aplikacją mobilną eurobanku rozłożył Wheel Systems, nie komplikuje przy tym obsługi  aplikacji. CERBToken pracuje w tle i jako jej integralna część. Dzięki temu użytkownik nie musi się wylogowywać, by przed każdym przelewem sprawdzić i przepisać kod, który otrzymał w wiadomości SMS. Tego typu mechanizm, choć powszechny i bezpieczny, jest jednak niewygodny i czasochłonny. – Dość wyobrazić sobie klienta, który raz w miesiącu musi wykonać kilka-, kilkanaście przelewów, by uregulować ratę kredytu, opłacić media lub inne usługi. Operacja musi być  równie bezpieczna, co prosta i intuicyjna, i taka właśnie jest dzięki naszej aplikacji zintegrowanej z CERBTokenem – mówi Wojciech Mikołajczyk, product manager, odpowiedzialny w Euro Bank SA za bankowość internetową. 

Atutem rozwiązań Wheel Systems jest także wysoka skalowalność i wydajność. CERBToken może zabezpieczać transakcje wykonywane z poziomu urządzeń, które działają w systemach m.in. Android,  iOS oraz Windows Phone (aplikacja eurobank mobile jest obecnie dostępna na Androida i iOS). CERB Banking z kolei umożliwia eurobankowi centralne zarządzanie nawet kilkoma milionami urządzeń.

Tak duża wydajność może mieć krytyczne znaczenie ze względu na  szybki rozwój rynku urządzeń mobilnych. Jak prognozuje TNS Polska, w 2015 r. ze smartfonów będzie korzystać 66 proc. Polaków. To dwa razy więcej niż w minionym roku.

Część użytkowników smartfonów będzie korzystać jednocześnie z mobilnej bankowości. To naturalna zależność. Odzwierciedleniem jest szybki wzrost liczby klientów eurobanku, którzy dotąd korzystali z usług z poziomu desktopów, a teraz - w tym celu - wykorzystują przede wszystkim smartfony, bo tak jest łatwo, szybko i bezpiecznie.

www.wheelsystems.com

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login