Za trochę ponad trzy tygodnie odbędzie się druga edycja 3D Show: największych targów poświęconych technologiom druku 3D w Polsce.
Nieco ponad trzy tygodnie zostały do drugiej edycji największej imprezy targowej poświęconej technologii druku 3D w Polsce. 3D Show 2015 odbędzie się 16 i 17 października 2015 roku w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej na Placu Politechniki 1.
Dwudniowe, weekendowe targi będą odbywały się w godzinach 9:00 – 17:00. Organizatorzy zapowiadają, że na zwiedzających czeka mnóstwo ciekawych atrakcji. Skalę wydarzenia tłumaczy duże zainteresowanie odwiedzających jego pierwszą edycją, podczas której swoje urządzenia i usługi zaprezentowało kilkadziesiąt firm z branży druku i skanerów 3D.
Wśród sponsorów wydarzenia znaleźli się: Materialise, Zoltrax, 3D Lab, AyeAye Labs, Monkeyfab, Smarttech3D, Wolfix, 3DKreator oraz Spectrum. Patronat honorowy objęli z kolei: Ministerstwo Gospodarki, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Stowarzyszenie Elektryków Polskich oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej.
Koziołek Design
Podczas pierwszej edycji 3D Show, uczestnicy mogli podziwiać model „New Warsaw”, czyli nowej odsłony kultowego samochodu autorstwa Koziołek Design. W tegorocznej edycji zespół pod przewodnictwem Michała Koziołka zaprezentuje dwa wyjątkowo ciekawe modele. Będą to: motocykl Husarius oraz Aguara, samochód sportowy przeznaczony do wyścigów torowych.
Husarius to pierwszy polski motocykl sportowy, w którym do budowy nadwozia wykorzystano technologię druku 3D. Póki co jest on napędzany przez 4-cylindrowy silnik o pojemności 600 ccm i mocy 100 KM. W przyszłości jego układ napędowy mają stanowić dwa silniki elektryczne generujące łączną moc 67 kW. Za elementy drukowane odpowiada 3D Lab, oficjalny dystrybutor 3D Systems w Polsce. Na tegorocznej edycji targów zostanie zaprezentowany pierwszy, w pełni gotowy prototyp tego motocykla.
Drugi z modeli opracowanych przez Koziołek Design to sportowy, jednoosobowy samochód, przeznaczony przede wszystkim do jazdy po torze. Aguara posiada napęd na tylną oś i silnik motocyklowy o mocy 200 KM. Prototyp bazuje na stalowej ramie, którą docelowo zastąpi karbonowy szkielet. Większa część nadwozia powstała przy wykorzystaniu technologii druku 3D, za sprawą firmy Monkeyfab.
Komentarze
2