Czwarta odsłona serii Thief zapowiada się świetnie. Nowy, zaprezentowany podczas gali VXG 2013 zwiastun utwierdzi Was w tym przekonaniu.
Czwarta odsłona serii Thief zapowiada się świetnie. Nowy, zaprezentowany podczas gali VXG 2013 zwiastun utwierdzi Was w tym przekonaniu.
Thief był bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów gali VGX 2013. Jeszcze przed startem głównej imprezy widzom zaprezentowana został 10-minutowa zapowiedź gry, podczas której twórcy zdradzili wiele szczegółów na temat samej rozgrywki i wykorzystanych w niej rozwiązań, a także postaci. Podczas gali natomiast, zaprezentowany został zupełnie nowy zwiastun przybliżający fabułę.
W czwartej części przygód tytułowego złodzieja – Garretta – powrócimy do świetnie znanego wielbicielom serii świata, będącego jedynym w swoim rodzaju połączeniem gotyku, steampunku i wszechobecnej magii. Po wieloletniej nieobecności protagonista powraca do City, gdzie sprawujący władzę okrutny Baron stawia sobie tylko jeden cel – zadbać o to, by jego kieszeń zawsze była pełna. To jednak nie jedyny problem mieszkańców – w metropolii rozprzestrzeniła się bowiem zaraza, która jeszcze bardziej napędza już i tak spory chaos. To idealna sytuacja dla głównego bohatera, który postanawia wykorzystać ją i nieźle się na tym wzbogacić.
Czwarty Thief wykorzysta schematy znane z poprzednich odsłon, jednak całość ma być jeszcze mroczniejsza i bardziej wciągająca. Studio Eidos Montreal przygotowało dla graczy kampanię fabularną, składającą się z wielu misji, w których zdaniem Garretta jest okradanie mieszkańców City i przy okazji poznawanie ich tajemnic. Oczywiście nie zabraknąć ma także szerokiej gamy broni – zarówno do walki na odległość, jak i bezpośrednich starć. Wybór należy do gracza.
Fabuła – jak pokazuje zwiastun – jest bardzo zagmatwana. Może jednak poniższe wideo nieco Wam ją rozjaśni. Nie przedłużając już:
Twórcy powiedzieli też co nieco o systemie dopasowania poziomu trudności do preferencji gracza. W czwartym Thiefie będziemy mogli włączać i wyłączać poszczególne elementy interfejsu. Najbardziej hardkorowi zawodnicy mogą grać bez komunikatów nawigacyjnych i wyróżniania obiektów interakcyjnych, informacji o stanie zdrowia i amunicji, a także mini mapy.
Będziemy mogli też włączać i wyłączać następujące utrudnienia:
- otrzymanie jakichkolwiek obrażeń = całkowita porażka
- zmniejszenie prędkości poruszania się
- śmierć albo niezaliczenie misji = koniec gry i konieczność rozpoczynania całej kampanii od początku
- ogłuszenie albo zbicie przeciwnika = porażka
- wzniesienie alarmu = porażka
Ktoś się odważy to wszystko włączyć?
Na koniec przypomnijmy, że premiera gry planowana jest na luty 2014 roku. Platformami docelowymi są natomiast komputery osobiste, a także konsole PlayStation 4 i 3 oraz Xbox One i 360.
Źródło: VGX, VG247, EggPlante
Komentarze
13Trailer i wywiady.
Autentyczna nowinka: Aplikacja na smartphone'y, która wyświetla nam aktualny interface gry z postępem rozgrywki, opisami fabuły i poznanych postaci, ekwipunkiem itp. Jak dla mnie to bardzo fajny pomysł. W Wiedźminie by się przydało bo tam ilość materiału do czytania będzie nieporównywalnie większa jak zakładam. Będzie można poczytać w domu, pomyśleć o wątkach i lepiej zrozumieć fabułę.