Wydarzenia sportowe transmitowane na żywo w trójwymiarze będą największym impulsem dla rozwoju branży transmisji 3D — wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Panasonic i opublikowanego dziś przez Screen Digest.
Warto przeczytać: | |
Według przeprowadzonych przez Screen Digest badań jedna czwarta gospodarstw domowych w rozwiniętych gospodarkach zachodnich zamierza do końca 2014 roku wejść w posiadanie telewizora przygotowanego do odbioru obrazu 3D. Taki poziom penetracji rynku konsumenckiego zależy jednak od dostępności wysokiej jakości treści, które wpłyną na decyzję o zakupie. Screen Digest oczekuje, że oprócz piłki nożnej, futbolu amerykańskiego i golfa rozwój branży 3D będą napędzać również transmisje na żywo z ważnych turniejów tenisowych.
Panasonic ma swój wkład w udostępnianiu transmisji 3D z tego rodzaju wydarzeń w Europie. W tym tygodniu, we współpracy z Fédération Française de Tennis (FFT) oraz firmami Orange i Eurosport, Panasonic po raz pierwszy zaprezentuje w Europie ważny wielodniowy turniej sportowy – French Open Roland Garros – transmitowany na żywo w 3D przez satelity Astra i HOT BIRD firmy Eutelsat.
Współpraca pomiędzy organizacją FFT oraz firmami Panasonic, Orange i Eurosport pozwoli europejskim klientom emocjonować się turniejem dzięki realistycznemu przekazowi obrazu 3D wysokiej jakości przez cały czas jego trwania, aż po finał singla mężczyzn 6 czerwca 2010 roku.
Źródło: screendigest.com, Panasonic
Komentarze
15Ale tylko naiwni ludzie dadzą się nabrać i kupią telewizory 3D :]
żeby zrozumieć jak popularny będzie sport w 3D