Mapy to jeden z najważniejszych elementów każdej gry sieciowej. Twórcy Total War: Arena zamierzają się do nich przyłożyć. Brzmi nieźle.
Ekipy Creative Assembly i Wargaming wyznaczyły sobie niełatwy cel: przeniesienie najlepszych elementów serii Total War i wzbogacenie ich w taki sposób, by stworzyć strategiczną grę sieciową w modelu Free2Play, która przyciągnie rzesze graczy. Realizacja Total War: Arena zdaje się jednak iść całkiem sprawnie. Dowodem jest kolejny odcinek z cyklu pamiętników twórców, który został poświęcony mapom.
Już na początku filmu pada bardzo ważna deklaracja: mapy w tej strategii tworzone są pod konkretne wymogi rozgrywki. Innymi słowy, są tworzone tak, by dostosowywać się do rosnącego poziomu umiejętności wirtualnych przywódców.
Im większe będzie doświadczenie gracza, tym bardziej skomplikowane mapy staną przed nim otworem. A bardziej skomplikowane mapy to też większe możliwości strategiczne. Podobnie, mapy na niższych poziomach są łatwiejsze w opanowaniu, ale też w mniejszym stopniu pozwalają wykazać się zmysłem taktycznym.
Twórcy przyznają też, że starają się zawrzeć element historii w każdej mapie – tak, by gracze mieli poczucie, że toczą pojedynki na polach bitew, które coś sobą reprezentują.
Z filmu dowiadujemy się też, że twórcy starają się o zachowanie realizmu. Będzie ono miało odzwierciedlenie w jednostkach, ale też w sposobie, w jaki widzimy mapę. Chodzi mianowicie o to, że każda jednostka będzie miała określony zasięg widzenia, który może być różny w zależności na przykład od ukształtowania powierzchni.
Raz jeszcze podkreślono też, że Total War: Arena będzie nieco inną grą niż typowe odsłony serii. Przede wszystkim ma bardziej przybliżać nas do akcji. To zaś przełożyć ma się na zwiększenie dynamiki rozgrywki.
Źródło: Wargaming Alliance, Creative Assembly
Komentarze
1Ostatnia beta była tylko na tej platformie wargaming, alpha jeszcze na steam.
Po Steamie, Originie, Uplayu, Gogu, Blizzardzie, Rockstar Social Clubie to będzie 7 klient. Za dużo tego.