Gadżety

Trzeci dzień konferencji Intel Developer Forum [Podsumowanie]

przeczytasz w 3 min.
Andrzej Michalski | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor:AndrzejMichalski

Poniżej prezentujemy podsumowanie i najważniejsze punkty przemówień Erica KimaJustina Rattnera z ostatniego dnia Intel Developer Forum.

Eric Kim, „Architektura innowacji w elektronice użytkowej” Wiceprezes i dyrektor generalny Digital Home Group
W swoim przemówieniu Eric Kim przedstawił procesor Intel Atom CE4100, najnowszy z rodziny multimedialnych procesorów system-on-chip (SoC), które zaprojektowano z myślą o wprowadzeniu internetowej treści i usług na ekrany telewizorów. Kim wyjaśnił, że telewizyjni nadawcy szybko przechodzą z modelu liniowego na zoptymalizowany pod kątem internetu i że centralnym elementem tych innowacji jest platforma CE Intela, która zapewnia moc przetwarzania niezbędną do zaawansowanych zastosowań multimedialnych, takich jak grafika 3D.

Kim poinformował też, że firma współpracuje z kilkoma kluczowymi graczami branżowymi, takimi jak Adobe Systems, British Broadcast Company (BBC), CBS, Cisco i TransGaming, aby rozwijać treść, aplikacje, usługi i infrastrukturę na użytek telewizji następnej generacji i w krótkim czasie urzeczywistnić ideę interaktywnej telewizji.

Procesor Intel Atom CE4100 – Najnowszy intelowski układ SoC, poprzednio znany pod nazwą kodową Sodaville, łączy procesor multimedialny i komponenty audio-wideo, które zwiększają możliwości podłączonych do sieci urządzeń elektroniki użytkowej (CE). Układ opiera się na 45-nanometrowej technologii produkcyjnej, rdzeniu Intel Atom i popularnej architekturze Intel. Obsługuje zarówno internet, jak i telewizję, i dysponuje mocą przetwarzania niezbędną do wykonywania intensywnych graficznie aplikacji multimedialnych. Spełnia też wymagania sieciowych urządzeń CE, takich jak dekodery IPTV, cyfrowe telewizory i odtwarzacze multimedialne.

Adobe – W miarę, jak telewizory stają się bardziej interaktywne, technologia Adobe Flash pomaga twórcom treści w łączeniu wideo, trójwymiarowych animacji i bogatej grafiki. Intel i Adobe pracują nad przeniesieniem oprogramowania Adobe Flash Player 10 do rodziny procesorów multimedialnych Intel CE, aby zoptymalizować wyświetlanie grafiki oraz wideo H.264 i po raz pierwszy wprowadzić szeroką gamę gier Flash na ekrany telewizorów.

Transgaming – Gry dostarczane na żądanie (Gaming on Demand) zyskują coraz większą popularność dzięki rozwojowi interaktywnej telewizji wykorzystującej platformę Intel Consumer Electronics. Nowa usługa o nazwie GameTree.TV, oferowana przez firmę TransGaming, umożliwia uruchamianie gier PC w innych systemach operacyjnych, co pozwala na łatwą migrację z komputerów PC do sieciowych urządzeń CE opartych na multimedialnych procesorach Intela. Firma TransGaming zaoferuje też pakiet programistyczny, który pomoże twórcom treści w pisaniu gier dla intelowskich platform CE.

Justin Rattner, „Konwergencja jest przeszłoscią: przyszłość telewizji to organizowanie o dostarczanie tresci na żądanie”
Główny dyrektor ds. technologii, starszy specjalista, dyrektor Intel Labs

Justin Rattner opisał, czego użytkownicy mogą oczekiwać po telewizji w roku 2015. Powiedział, że 15 miliardów urządzeń konsumenckich będzie zdolnych do wyświetlania treści TV oraz setek miliardów godzin dostępnych materiałów wideo. Potrzebne są jednak bardziej zaawansowane metody organizowania treści i dostarczania jej na żądanie. Laboratoria Intela pracują nad udoskonaleniem technologii, aby widzowie mogli oglądać treść TV taką, jak chcą, gdzie chcą i kiedy chcą.

Szybka technologia kablowa „Light Peak” wprowadza światłowody na rynek masowy – Rattner zademonstrował, jak pewnego dnia konsumenci będą mogli wykorzystać technologię „Light Peak” w swoich komputerach, podłączając jeden kabel do podsystemu RAID opartego na stacjach SSD i do dużego ekranu. Cienki kabel światłowodowy umożliwia bardzo szybką transmisję informacji między urządzeniem komputerowym a ekranami, sieciami, urządzeniami pamięci masowej i zdalnymi adapterami peryferyjnymi. Istniejąca technologia kablowa zbliża się do praktycznych limitów szybkości i zasięgu. Nowa, optyczna technologia kablowa opracowana przez Intela i znana pod nazwą kodową „Light Peak” ma łączyć ze sobą standardowe urządzenia elektroniczne, oferując znacznie wyższą wydajność i mniejsze rozmiary w porównaniu z istniejącymi kablami miedzianymi.

Intel współpracuje z producentami światłowodów, aby rozpocząć dostawy komponentów „Light Peak” w 2010 roku. Firma zamierza współpracować z innymi przedstawicielami branży, aby ustalić najlepszy sposób na popularyzację tej nowej technologii w komputerach PC, urządzeniach kieszonkowych, sprzęcie elektronicznym, stacjach roboczych itd. Technologia „Light Peak” zapewni:

  • Dużą przepustowość: szybkość 10 Gb/s umożliwia przesłanie typowego filmu Blu-ray w ciągu niespełna 30 sekund. W ciągu następnej dekady przepustowość prawdopodobnie uda się zwiększyć do 100 Gb/s.
  • Technologia optyczna dla masowego klienta: zapewnia mniejsze łącza oraz dłuższe, cieńsze i bardziej elastyczne kable w porównaniu z tym, co dziś można osiągnąć z wykorzystaniem miedzi. Użytkownik może na przykład pobierać wideo wysokiej rozdzielczości do mobilnego urządzenia internetowego (MID) i podłączyć je do telewizora, aby obejrzeć film na dużym ekranie.
  • Możliwość podłączenia się do dowolnego urządzenia jednym kablem: można podłączać urządzenia peryferyjne, ekrany, stacje dysków itd. oraz przesyłać wiele protokołów jednocześnie przez jeden kabel.

Spersonalizowana telewizja – Według Rattnera przyszła technologia stanie się jeszcze bardziej osobista. Rattner zademonstrował technologię opracowaną przez laboratoria Intela, która umożliwia pobieranie informacji z urządzenia MID, takich jak dane kalendarzowe albo rekomendacje z serwisu społecznościowego, i automatyczne przekazywanie ich do najbliższego telewizora w celu zaprezentowania listy programów i usług zgodnej z zainteresowaniami użytkownika.

Interaktywna telewizja – Laboratoria Intela eksperymentują z technologiami takimi jak diody elektroluminescencyjne (źródło światła często używane w elektronice użytkowej), które umożliwiają komunikację między netbookiem a telewizorem w celu zwiększenia stopnia interaktywności. Kiedy widzowie są zachęcani do wzięcia udziału w programie, na przykład do głosowania na ulubionego piosenkarza, użytkownik może bezpośrednio zagłosować za pomocą netbooka albo wyszukać dodatkowe informacje o uczestnikach konkursu.

źródło: informacja prasowa

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login