Ubisoft współpracował z AMD przy produkcji gry Far Cry 3 w ramach Gaming Evolved
Lepsze wykorzystanie zasobów
Firma AMD ogłosiła, że współpracowała z firmą Ubisoft przy powstawaniu kolejnej, długo wyczekiwanej odsłony z serii „Far Cry”, a dokładniej jej trzeciej części. Opracowana w ramach programu AMD Gaming Evolved gra „Far Cry 3” jest zoptymalizowana dla uzyskania wysokiej klasy jakości rozgrywki na komputerach, których moc czerpana jest z możliwości kart graficznych AMD Radeon.
Gra obsługuje technologie AMD Eyefinity i AMD CrossFire, które zapewniają wiodące na rynku możliwości rozgrywki wieloekranowej i wysoką wydajność w grach. Ścisła współpraca firm AMD i Ubisoft nadała grze „Far Cry 3” jeszcze wyższej jakości rozgrywki, które pozwalają graczom zanurzyć się w epickiej walce o przetrwanie w wirtualnym i niezwykle wymagającym środowisku pełnym bezprawia i samowoli.
„Firmy AMD i Ubisoft współpracowały, aby uczynić grę „Far Cry 3” arcydziełem w dziedzinie doznań płynących z gier dla komputerów, które są obecnie najpotężniejszymi platformami do grania. Program AMD Gaming Evolved ma na celu umieszczenie graczy i deweloperów na pierwszym miejscu i upewniamy się, żeby dotrzymać tego słowa. Poprzez pracę z wiodącymi w branży deweloperami, takimi jak firma Ubisoft, nie tylko pomagamy opracować przełomowe tytuły gier, ale również podnosimy jakość gry dla graczy.” - powiedział Matt Skynner, corporate vice president and general manager, Graphics Business Unit w firmie AMD.
Gracze mogą rozpocząć swoją przygodę z „Far Cry 3” dzięki skorzystaniu z pakietu gier dołączanego do kart graficznych AMD Radeon w ramach kampanii p.t. „Nie spoczywaj na laurach”. Nabywając karty graficzne AMD Radeon HD Serii 7770 GHz Edition, 7800 lub 7900 gracze otrzymują nie tylko możliwości z licznie nagradzanych kart graficznych AMD Radeon HD Serii 7000, lecz również dostają bezpłatny kod umożliwiający pobranie gry „Far Cry 3”. Firma AMD chce być pewna, że w nadchodzącym okresie świątecznym użytkownicy gier komputerowych otrzymają wszystko, co najlepsze – zarówno wydajność, jak i możliwości graficzne w jednym z najlepszych tytułów gier.
„Firma Ubisoft jest oddana celowi opracowywania wiodących w branży gier, które oferują nieprzerwaną akcję, odważne scenariusze i mocno wciągającą rozgrywkę. Najnowsza część serii gier „Far Cry” kontynuuje tę tradycję. Doskonałe relacje firm Ubisoft i AMD pozwoliły opracować grę w ramach programu AMD Gaming Evolved, który umożliwia czerpanie najlepszych możliwości z następnej generacji technologii oferowanych przez karty graficzne AMD Radeon.” - powiedział Dan Hay, executive producer gry „Far Cry 3”.
Wykorzystując natywną obsługę technologii AMD Eyefinity „Far Cry 3” zapewnia graczom wyposażonym w karty graficzne AMD Radeon możliwość zanurzenia się w środowisku gry jak żadnej inne. Dzięki technologii AMD Eyefinity pojedyncza karta graficzna może obsługiwać aż do sześciu monitorów jednocześnie, dając graczom możliwość odkrywania pięknej bujnej dżungli „Far Cry 3” w obrazie panoramicznym z ultra wysokim poziomem detali.
Gracze mogą również skorzystać z technologii AMD CrossFire, aby wykorzystać moc dwóch lub więcej kart graficznych AMD Radeon pracujących jednocześnie dla wyraźnego zwiększenia wydajności.
Za sprawą mocy i wydajności architektury Graphics Core Next „Far Cry 3” korzysta z przełomowych funkcji graficznych DirectX 11 w celu zapewnienia najbardziej dynamicznych i płynnych wrażeń wizualnych w grze.
Funkcje te obejmują:
- Direct3D 11 Deferred Rendering z wygładzaniem krawędzi typu Multi-Sample Anti-Aliasing – korzystający z zaawansowanych funkcji Direct3D 11 „Far Cry” używa zoptymalizowanego opóźnionego renderowania wraz z bazującą na kafelkach selekcją oświetlenia sceny i pełną obsługą MSAA. Sprawna integracja możliwości MSAA zapewnia jeszcze wyższą jakość obrazu niż wygładzanie krawędzi z wykorzystaniem o post-processing zawarty w innych silnikach renderujących;
- Ambient Global Illumination System – “Far Cry 3” korzysta z zaawansowanego systemu globalnej iluminacji realizowanej w czasie rzeczywistym, który zdolny jest do przetwarzania pośredniego i odbitego oświetlenia pozwalając w ten sposób na stworzenie bardziej przystającego do realnego świata renderowania. Na komputerze system ten obsługuje globalną iluminację od dynamicznego oświetlenia, a także oddalonych źródeł światła jak słońce czy niebo;
- DirectCompute Accelerated High Definition Ambient Occlusion – W grze „Far Cry 3” zaimplementowano nową, poprawioną wersję HDAO korzystającą z danych dot. pozycji kamery, która może być umieszczona w całkowicie trójwymiarowej przestrzeni. Pozwala to określić miejsca na generowanej scenie, które powinny być zacienione bardziej i złagodzić światło w zależności od kąta względem źródła światła. W grze „Far Cry 3” ta technika została znacząco poprawiona zarówno w kwestii jakości, jak i wydajności względem poprzednich implementacji;
- Advanced Skin and Hair Shading Models – Zaawansowany, bazujący na zjawiskach fizycznych model cieniowania jest połączony z powierzchniowym i krawędziowym rozpraszaniem światła, aby renderować łagodny, naturalny wygląd skóry. Cienie włosów w grze „Far Cry 3” również zyskały na realizmie dzięki specjalnemu, anizotropowemu modelowi oświetlenia.
Źródło: UBISOFT, AMD, inf. prasowa, gamerant (foto)
Komentarze
56Chciałbym zobaczyć rzetelne testy na Benchmarku, z porównaniem różnych konfiguracji w tym starych i nowych FX'ów.
Podsumowując: zainstalujcie najnowszą betę i profile cap2.
Owszem, jest bardzo ładna, ALE:
- trawa przenika przez pojazdy,
- deski rozdzielcze wyglądają jak z PS2,
- wszędzie są identyczne przedmioty/drzwi/dachy, przykładowo:
* lampy naftowe w 80% domków,
* skrzynki,
* telewizory [bez prądu w pobliżu...],
* drzwi do chat, których jest tylko kilka rodzai, bodajże 3.
* piraci. Przeciwnicy są IDENTYCZNI w swojej "klasie" :/
I żałuję, żałuję że kupiłem. Nie spodziewałem się, że tak słabo to wypadnie. Mamy 2012 rok, komputer wydajniejsze trzykrotnie, względem 2007, a gra wygląda porównywalnie do Crysis'a po patchach. Nie, nie i jeszcze raz nie.
Ahh i zapomniałbym - pojazdy. Zderzenie czołowe z drzewem i pęka szyba. Blacha jak "nówka" - nawet wgniecenia. Uderzam w mały kamyk na drodze - dachowanie.
Ani zręcznościówka, ani "realna" gra. Przeciwnicy widzą na pół kilometra, faceta w zieleni z zielonym karabinem, po strzale ze snajperki z tłumikiem. Na najwyższym poziomie trudności, nawet bez wystrzału, ale o to akurat chodziło.
Żeby nie było, plusy też są. Postacie i aktorzy je odgrywające, są świetne. Przeszkadza trochę sztywność Lisy [usta jak po botoksie], ale wrażenia z pogadanek z Vass'em - bezcenne. No i jego siostra, też całkiem :> [kto gra, ten wie]. Świat jest naprawdę rozbudowany, choć wszędzie jest to samo. Nawet mosty są z identycznych blach budowane [!!].
I jeszcze o pożarach. Spalony dom, który chwilę później stoi, jak stał. Ja rozumiem, żeby wyglądał identycznie, po wczytaniu gry od nowa, po wyjściu z sektora. Ale nie po spaleniu się na moich oczach...
I podsumowując - do tej pory nie wiem, nad czym oni tak długo pracowali. Chyba na fabułą tylko.
Niedoróbek jest dużo, dużo więcej, jednak nie ma co kopać leżącego.
Na plus, tylko aktorzy i fabuła - optymalizacja mi gwizda, bo gra jest na sprzęt z 2007 roku. Więc nie ma co się nią jarać.
Jak dla mnie, ocena maks. 7.5/10.
Na Phenom x 4 970 3,7 Ghz, 8 GB RAM , Raden 6950 2GB w rozdziałce 1920x1080 gra chodzi z 25 FPS i wygląda gorzej niż u kolegi na gorszym kompie.
Żeby było śmieszniej nic nie daje zmiana rozdzielczości czy ustawień graficznych. Ubisoft wygłosił komunikat:
http://ubisoft-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14750/~/problemy-graficzne-powodowane-przez-kart%E4%99-graficzn%E4%85-z-serii-ati-hd
Niestety, "G" warta rada, próbowałem, stery najnowsze mam, dopiero teraz ati wypuściło bete, która zwiększa o 25% wydajność w far cry 3.
Jeżeli tak wygląda współpraca producenta kart graficznych i twórców silnika gry to bravo!
Na i5 i radku 7870 w FullHD gra śmiga aż miło. Grafika w tej grze jest naprawdę zacna.
Nie rozumiem za to po cholere komu MSAA przy wysokiej rozdzielczości. Podczas grania brak jego jest niezauważalny. No chyba że grasz na 55 calach.
U mnie tak samo P II x4 955 HD 7850 wszystko na ultra tylko bez wygładzania w 1080p i nie narzekam najniższe co spadło to w czasie ostrej zadymy drop na 22 k/s
ta ich platforma uplay jest totalna klapa
maja problemy z serverami i do tego ten ich system DRM
Na HD6950@HD6970 i fx8120 na maksymalnych ustawieniach na starym ekranie 1280x1024 fps buja się od średnio 50 do 20. Gdy MSAA obniże do x2 fpsy bujają się podobnie ale dolna granica wynosi tak średnio 26. Problem polega na tym że gdy podłącze telewizor full hd przez HDMI to na full maks ustawieniach fpsy praktycznie stoją w miejscu pomiędzy 35 a 45. Ktoś wie czym to idzie ?