Ubisoft: na konsolach trudno o rozbudowaną grę działającą w 1080p
Tę bez wątpienia bardzo gorącą kwestię poruszył w ostatnim wywiadzie Tony Key - szef marketingu serii Assassin's Creed.
Temat rozdzielczości, w jakich działają gry na nowych konsolach wywołuje bardzo dużo emocji i co chwilę powraca w kolejnych dyskusjach. Tym razem wywołał ją Ubisoft.
Tę bez wątpienia bardzo gorącą kwestię poruszył w ostatnim wywiadzie Tony Key - szef marketingu serii Assassin's Creed. Jego zdaniem, wymagania graczy względem rozdzielczości nikogo nie dziwią, a i sami producenci są nastawieni na to, by oferować w tym elemencie jak najwięcej.
"1080p jest niesamowite. Uważam, że ludzie widzą różnicę w rozdzielczości. Nie wszyscy, ale niektórzy są w stanie ją odróżnić, jeśli mają przy tym pozwalający na to sprzęt. Ludzie mają prawo oczekiwać 1080p, ponieważ i telewizory i konsole są w stanie ją zagwarantować."
W czym zatem problem? Ponownie sprawa sprowadza się do mocy obliczeniowych konsol, które, co potwierdza teraz Tony Key, nie są tak duże, jak wszyscy by sobie tego życzyli.
"Każdy ma kryteria, przez które ceni grę wyżej niż inne. Co jest rzeczą, którą cenisz najbardziej w grze? Cenisz fabułę? Cenisz grafikę? Cenisz otwarty świat? Każdy ma to coś, do czego przykłada największą uwagę i ludzie, którzy najbardziej cenią sobie 1080p powinni o tym pamiętać. Kiedy gra nie jest 1080p to nie znaczy, że ktoś tego nie chce lub producent nie jest wystarczająco dobry. Zaprojektowanie gry jest trudne, ponieważ trzeba dokonać wyboru z uwagi na to, że nie ma się nieograniczonych mocy. Tak, na PS4 można dostarczyć grę w 1080p, ale to nie oznacza, że odbywa się to bez jakichś wyrzeczeń w innych elementach. Przy grach z otwartym światem osiągnięcie takiej rozdzielczości jest bardzo trudne."
Można mieć jedynie nadzieję, że gdy producenci poznają lepiej nowe platformy to tworzenie niektórych elementów przyjdzie im z większą łatwością i lepiej da się wykorzystać to, co konsole oferują.
Źródło: gamespot, frontburnr
Komentarze
132Abstrahując od słabych bebechów PS4 czy XBO... czy naprawdę wszyscy w koło muszą pieprzyć tylko o graficę? Przecież to tylko jeden z wielu elementów dobrej gry.
Pleciesz głupoty o konsolach a co robisz PCtowym graczom? Tam też jest ciężko o uzyskanie przyzwoitych osiągów dla 1080p?
A sądziłem że już bardziej zbłaźnić się nie potrafią.... no cóż myliłem się...
Niczego nowego się nie dowidziałem. Konsole to niższe koszty produkcji, łatwiejsza produkcja ale wyrzeczenia z punktu widzenia koncepcji gry. PC wyższe koszty, trudniej ale można puścić wodze fantazji bo jak nie obecny sprzęt pociągnie na max to ten co wyjdzie za miesiąc owszem.
A teraz jesli chodzi o rodzielczosc. Nikt niw widzi roznicy na monitorze 24 cale ale kazdy sie wypowiada ze FHD jest jedyne i sluszne. Nawet jak jest to tylko HD to gameplay i tak sie nie zmien, to wciaz ta sama gra z taka sama zawartoscia i wiec nadal konsole wygrywaja bo tam sa o niebo lepsze gry. A PC dostaje tylko jakies ochlapy w postaci portow i do tego zrypanych na maksa
Z resztą tylko winny się tłumaczy.
Samo p w sobie jest subiektywne.Mogę zrobić screny z gry w różnych p i jestem ciekaw ile osób odróżni gdzie jaka jest roździelczość.
Wydaję mi się że ludzie hejtujący to jaki jest p w danej grze to w większości ludzi patrzący na to jakie jest p w smartphone jakby to było najważniejsze .
Oprawa jest gorsza, ale nie zmienia to faktu ze WD jest najladniejsza gra sandboxowa jaka powstala (ultra detale ofc).
Ponadto sama firma nie boi sie eksperymentowac i wypuszczac nowe marki, w porownaiu do EA...
Nie musze przypominac ze to dzieki Ubi mamy nowych Herosow, Settlersow czy Anno, gry ktore przez swoj gatunek nie maja prawa istniec u innych koncernow.
Gracze są rozczarowani tą generacją, bo oczekiwali od Sony i Microsoftu maszyn, które bez problemu sobie poradzą z FullHD. Tak niestety się nie stało i konsole ledwo wyrabiają w 900p a nawet ta rozdzielczość okazuję się czasami zbyt wymagająca i trzeba szukać kolejnego kompromisu i obniżyć rozdzielczość do 720p. Trzeba graczom konsolowym wyjaśnić i powiedzieć w oczy, że winowajcą jest firma AMD, która od lat tworzy nieudolne procesory, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniej mocy współczesnym grom!
Gracze konsolowi powinni wymusić na Sony i Microsofcie aby zaprzestali współpracy z AMD i dla dobra swoich konsol i graczy podjęli współpracę z firmami Nvidia i Intel, aby przyszłe konsole ponownie nie skompromitowały.
Można mieć jedynie nadzieję, że gry producenci
Przedsmak optymalizacji pokazało Mantle i nagle się okazało, że nie tylko i7 może wykorzystać możliwości karty graficznej z wysokiej półki.
W konsolach naprawdę jest co optymalizować i mogę się założyć, że z roku na rok to samo będą twórcy gier biadolić, a gry będą coraz lepiej wyglądać i lepiej działać na tym samym sprzęcie.
Przedsmak optymalizacji pokazało Mantle i nagle się okazało, że nie tylko i7 może wykorzystać możliwości karty graficznej z wysokiej półki.
W konsolach naprawdę jest co optymalizować i mogę się założyć, że z roku na rok to samo będą twórcy gier biadolić, a gry będą coraz lepiej wyglądać i lepiej działać na tym samym sprzęcie.
Kiedy kupowałem w 2008 roku swojego pierwszego pieca, za wtedy topowego hd4870 zapłaciłem coś około 750 zł. Rok potem wyszedł hd5870 kosztujący z 1500zł w dniu premiery. A 3 lata temu debiutował hd7970 który kosztował nawet 2400zł przed wielkimi obniżkami.Tutaj cena APU zaważyła, choć wyceniają go na około 500zł, to już zamontowanie lepszej grafy podniosło by cenę( jeśli wsadzili by rdzeń thaiti jak w hd79xx to jeszcze trzeba by mocniejsze CPU)
PS4 może ciągnąc nawet 150 watów, to już daje pogląd na to jakie chłodzenie musi być, to APU może się grzać równie mocno co FX-8350. Jakby dali mocniejszą jednostkę to wiadomo że temperatura podskoczy. Co przełożyło by się na wsadzeniu mocniejszego chłodzenia, które będzie swoje warzyć, swoje kosztować i swoje hałasować.
Oczywiście mamy też garść trików które mogą wykrzesać dodatkową moc(wspólny ram GDDR5, częściowe wsparcie dla huma i HSA) których na razie developerzy poza Sony i spółką nie potrafią wykorzystać.
Jeśli to nie ofiara obecnych czasów to może kolejne next geny przyjdą szybciej?? Pytanie tylko czy 7 generacja swoim okresem trwania nie zrujnuje takiego planu, bo kto by chciał za 5 lat kupować Playstation 5??
Psx.Ps2 < PAL
PS3,PS4 < HMDI,płaskie
Choć sam nie wiem co by teraz dało w obecnej technologii wprowadzenie PS5.Chyba tylko stałe 60fps
Przejście z Ps2 na PS3 było widoczne.Główną sprawą był sygnał HDMI który w porównaniu do scart jest kilka razy lepszy.A przejście z PS3 na 4 tak jak przejście z S2 na S4 :)
Psx.Ps2 < PAL
PS3,PS4 < HMDI,płaskie
Choć sam nie wiem co by teraz dało w obecnej technologii wprowadzenie PS5.Chyba tylko stałe 60fps
Przejście z Ps2 na PS3 było widoczne.Główną sprawą był sygnał HDMI który w porównaniu do scart jest kilka razy lepszy.A przejście z PS3 na 4 tak jak przejście z S2 na S4 :)