Rozwiązania 2w1 przyszłością rynku urządzeń mobilnych i PC?
Stabilizacja na rynku urządzeń mobilnych i prognozowany wzrost zainteresowania rozwiązaniami 2w1.
Na rynku urządzeń mobilnych oraz komputerów PC, rośnie popularność rozwiązań 2w1. Tablet z funkcją wykonywania połączeń głosowych czy komputer 2w1, zamykający wydajność klasycznego laptopa w tabletowej obudowie o mniejszych rozmiarach i większej mobilności, to nowoczesne rozwiązania, które zyskują na popularności wśród użytkowników.
Rynek urządzeń mobilnych zaczyna się stabilizować. IDC prognozuje, że w bieżącym roku na rynek trafi 1,447 mld sztuk smartfonów, co oznacza wzrost sprzedaży na poziomie około 11% Dla porównania, w roku 2014 wzrost ten wyniósł 27,6%. Również sprzedaż tabletów wyraźnie się ustabilizowała i w tym roku wzrośnie jedynie o 2,1%, osiągając liczbę 234,5 milionów sztuk.
Mimo pewnego wyhamowania dynamiki wzrostu na rynku sprzętów mobilnych, IDC dostrzega zalążki trendów, które będą kształtowały rynek w nadchodzącym czasie. To urządzenia hybrydowe, łączące funkcjonalności różnych rozwiązań, mają cieszyć się coraz większą popularnością i w przyszłości wyraźnie wpływać na sytuację rynkową. Rośnie zatem popularność phabletów (smartfonów o rozmiarach wyświetlacza przekraczających 5 cali), przejmujących część zastosowań tabletów oraz komputerów 2w1, łączących możliwości laptopów z wygodą talbetów.
Urządzenia 2w1 ciągle muszą zaistnieć w świadomości użytkowników, ale już dziś ich popularność zaczyna wzrastać. Coraz częściej staramy się kupować nowy sprzęt po dokonaniu analizy potrzeb i właśnie przez tak świadome podejście do problematyki nabywania nowych urządzeń mobilnych, rozwiązania 2w1 mają szansę spopularyzować się na rynku.
Dotykowy ekran, często obracany lub odłączany, umożliwiający użytkowanie urządzenia w formie tabletu, to funkcjonalności, które sprawiają, że sprzęt 2w1 nadaje się nie tylko do pracy, ale również do rozrywki. Użytkownicy, zwłaszcza za oceanem, zaczynają dostrzegać wspomniane zalety, co każe sądzić, że w przyszłości urządzenia 2w1 staną się ważnym segmentem rynku.
Źródło: Monday PR
Komentarze
2A co na to android? no cóż. stoi w miejscu. jego jedyną siłą jest wsparcie producentów sprzętu, którzy płacą tantiemy za używanie opartego na linuksie androda -> microsoftowi który palcem nie kiwnął w produkcji androida czy linuksa. heh... współczesność.