„Usuń konto na Facebooku” - nie przestaje radzić współzałożyciel WhatsAppa
Po sprzedaniu WhatsAppa Facebookowi, Brian Acton zrezygnował z funkcji i stał się krytykiem. Nie przestaje radzić: pousuwajcie konta.
Jest wiele powodów, dla których warto usunąć konto na Facebooku. Do tego, by to zrobić, po wybuchu afery z Cambridge Analytica zachęcał nawet Brian Acton, a więc współzałożyciel komunikatora WhatsApp, będącego dziś przecież w rękach amerykańskiego giganta społecznościowego. Stojący na czele tego ostatniego Mark Zuckerberg przekonuje, że od tamtego czasu wiele się zmieniło i to zmieniło się na lepsze. Czy tak jest jednak rzeczywiście?
Współzałożyciel WhatsAppa dziś też napisałby #deletefacebook
Od afery Facebooka z Cambridge Analytica minęło już półtora roku, a to właśnie wtedy Brian Acton opublikował na Twitterze krótki wpis, w którym przyłączał się do akcji z hashtagiem #deletefacebook. Krytykiem tego portalu społecznościowego był jednak znacznie dłużej – w 2017 roku ustąpił z posady dyrektora, niezadowolony z planów monetyzacji komunikatora WhatsApp.
It is time. #deletefacebook
— Brian Acton (@brianacton) March 20, 2018
Dziś Acton nadal uważa, że usunięcie konta na Facebooku to bardzo dobry pomysł i nie jest zresztą odosobniony w tym stwierdzeniu. Wśród innych byłych pracowników społecznościowego giganta znajduje się też na przykład Chamath Palihapitiya – piastujący wcześniej stanowisko szefa ds. rozwoju ekspert ze Sri Lanki powiedział niedawno, że pomógł „tworzyć narzędzia, które niszczą strukturę funkcjonowania społeczeństwa”.
Więcej osób wchodzi na Facebooka niż z niego wychodzi
Nie da się zaprzeczyć, że FB ma swoje plusy i znacząco ułatwia komunikację. Jako sam portal społecznościowy jak najbardziej może się podobać. Ale… Dyskusyjna ochrona prywatności oraz zbyt duży wpływ na życie jednostki i całego społeczeństwa to podstawowe zarzuty pod adresem Facebooka i zarazem argumenty używane przez tych, którzy przyłączają się do akcji #deletefacebook. Fakty są jednak takie, że żaden masowy odpływ użytkowników nie ma miejsca.
Gdy wybuchała afera z Cambridge Analytica, serwis Facebook miał około 2 miliardy aktywnych użytkowników. Pod koniec października światło dzienne ujrzał najnowszy raport, z którego wynika, że aktualnie licznik wskazuje… 2,45 miliarda. Jesteście w tym gronie?
Źródło: TechRadar Pro, The Verge, Wired, TechCrunch, inf. własna
Warto zobaczyć również:
- Nie regulujcie smartfonów - Facebook przejdzie znaczącą modyfikację
- Libra - kryptowaluta Facebooka. Dlaczego Visa, Mastercard i inni się wycofali?
- Ciemny motyw w Messengerze
Komentarze
20