Elektryzująca premiera Volvo. Nowe EX90 szokuje nie tylko ceną
Volvo zaprezentowało właśnie nowego elektryka. EX90 to potężny, 7-miejscowy SUV z baterią o pojemności ponad 100 kWh, który w najmocniejszej wersji osiąga moc 517 KM. Jak na szwedzką markę premium przystało, szokująca jest również cena.
Volvo EX90: duży SUV, który zastąpi XC90
Pojawienie się Volvo EX90 to początek zupełnie nowego rozdziału w historii Volvo. Nowy, duży elektryk debiutuje w Polsce w wersji wyposażeniowej Ultra, która otwiera cennik kwotą 479.900 zł.
Tanio nie jest, ale EX90 oferuje wszystko, czego można oczekiwać od klasy premium. Wnętrze wykonano z najlepszych materiałów, wzornictwo jest minimalistyczne, a styliści wykonali kawał dobrej roboty tworząc wyjątkowo opływową karoserię (współczynnik oporu powietrza Cx=0,29).
Nawet 500 km zasięgu. W tej klasie samochodów to zaskakująco dobry wynik
Volvo deklaruje 585 jednostek zasięgu wg WLTP, co oznacza realny wynik oscylujący w okolicach 500 km bez konieczności ładowania w trybie mieszanym (akumulator ma pojemność 110 kWh).
W kwestii napędu, konfigurator Volvo EX90 pozwala wybrać pomiędzy dwoma opcjami: Twin Motor oraz Twin Motor Performance (droższa o 20.000 zł). Oba warianty wyposażono w napęd 4x4, a największa różnica dotyczy mocy silników oraz sprintu do „setki”.
Podstawowy model rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekundy, droższy natomiast w 4,9. Moment obrotowy w zależności od wersji wynosi 770 Nm lub 990 Nm.
Najbezpieczniejsze Volvo w historii
Szwedzki producent chwali się, że EX90 jest najbezpieczniejszym modelem w całej historii marki. Ma za to odpowiadać nowoczesny radar LiDAR, który umieszczono w przedniej części dachu.
Skuteczność nowego radaru potwierdzają testy przeprowadzone przez Szwedów, z których wynika, że samochód jest w stanie wykryć oddaloną o 160 metrów oponę (bez oświetlenia) lub poprzedzający samochód znajdujący się w odległości nawet 250 metrów.
Tak zaawansowane systemy bezpieczeństwa wymagają odpowiedniej mocy obliczeniowej. Tę zapewni komputer z technologią NVIDIA Drive o wydajności 254 teraflopów.
Nie zabraknie autonomicznej jazdy
Ride Pilot - bo tak Volvo nazywa system autonomicznej jazdy - będzie początkowo funkcjonował na wybranych odcinkach dróg w Europie, ale producent deklaruje stałe zwiększanie zasięgu poprzez aktualizacje bezprzewodowe OTA (over-the-air).
W kwocie ponad 11.000 zł otrzymamy też asystenta utrzymania pasa ruchu na drodze ekspresowej oraz możliwość autonomicznego parkowania.
Chętni na nowe Volvo EX90 mogą już konfigurować swój wymarzony egzemplarz, z kolei pierwsze auta zaczną docierać do dealerów już na początku 2023 roku.
Źródło: Volvo
Komentarze
13I ten brak mechanicznych przycisków.
Śledź kursy swoich ulubionych kryptowalut i do tego zbieraj codziennie diamenty a będziesz mógł uczestniczyć w promocjach różnych produktów jak na Wallet sprzętowy, odbierać rewardsy, dostawać vouchery, a nawet dostać
szanse na AirDrop nowch projektow kryptowalutowych!
Szybciutko kliknij w mój reflink i szybciutko się zarejestruj :)
https://coinmarketcap.com/invite?ref=CZGDPFAJ