Samochody elektryczne

Volvo kończy z dieslami. Padła konkretna data

przeczytasz w 1 min.

Jeszcze do niedawna większość samochodów Volvo sprzedawanych w Europie napędzały jednostki Diesla. Teraz producent ogłosił, że wkrótce z linii produkcyjnych będą zjeżdżać wyłącznie auta z silnikami benzynowymi oraz elektryki.

Volvo planuje w 2030 r. stać się producentem, w którego portfolio znajdą się wyłącznie samochody elektryczne. Już dziś w oferowanej gamie zaczynają dominować modele EV. Producent należący do koncernu Geely postanowił zrobić duży krok naprzód i ogłosił właśnie, kiedy zrezygnuje z produkcji samochodów napędzanych silnikiem Diesla.

Diesle znikną z oferty Volvo już w 2024 r.

Ostatnie egzemplarze Volvo napędzane jednostkami Diesla opuszczą fabryki w kwietniu 2024 r. Deklaracja ma charakter globalny – oznacza to, że producent rezygnuje z tego rodzaju napędu na każdym kontynencie.

“Silniki elektryczne są przyszłością lepszą od silników spalinowych” – stwierdził prezes Volvo Jim Rowan. Dodał przy okazji, że elektryki generują o wiele mniej hałasu, wibracji i są tańsze w serwisowaniu. To niektóre z powodów, dla których od przyszłego roku w gamie producenta nie znajdzie się już żaden model napędzany silnikiem Diesla.

Wspomnieć jednak należy, że jeszcze do niedawna, bo w 2019 r. jednostki Diesla były najchętniej wybieranymi wariantami Volvo w Europie. Wówczas zelektryfikowane modele dopiero zaczęły się pojawiać i nie były tak popularnym wyborem jak dzisiaj.

Choć w teorii to właśnie silniki, które od przyszłego roku zostaną wycofane ze sprzedaży spalają mniej paliwa niż “benzyniaki”, wybór padł na wycofanie z produkcji Diesli ze względu na emisję tlenków azotów.

Elektryczne modele Volvo

Aktualnie w ofercie Volvo znajdują się cztery w pełni elektryczne modele: C40 Recharge, EX90, XC40 Recharge oraz EX30. Listę hybryd otwiera natomiast najtańszy w gamie V60 Recharge i nieco większy V90 Recharge, a poza tym sedany S90 Recharge, S60 Recharge i SUV-y XC90 Recharge i mniejszy XC60 Recharge.

Komentarze

23
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dragonik
    6
    Dziwne karzą nam prąd oszczędzać ale też jeździć elektrycznymi samochodami gdzie tu sens.
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      Przez ekologię ale w takim sensie, że żeby Diesel był ekologiczny to trzeba napchać tam masę sprzętu, który jest drogi i awaryjny. Producenci też mają dość ciągłych zmian dla Eko Świrów.
      • avatar
        trex1234
        2
        Mazda nie ma problemu, 3.3 r6;spala mbiej jak bezynowy 3 cylindry a normy spelnia z zapasem
        • avatar
          trex1234
          2
          A mazda sie smieje
          • avatar
            zack24
            1
            Wciąż nikt nie chce odpowiedzieć wprost, dlaczego wycofuje się diesle, które palą mniej, emitują mniej i są wyżej sprawne, na rzecz małych jednostek benzynowych, które w ogóle nie są ekonomiczne i ekologiczne.
            Dla porównania: ostatnia trasa 3,5L jednostką lexusa - spalanie z trasy średnio = 6,8L. Kolega w swoim Peugeocie 508 1,6 PureTech ta sama trasa (bo jechaliśmy razem), spalanie średnio - 9,2L. W mieście sobie radzi lepiej, ale autostrada i prędkość powyżej 120 km/h pokazuje ekonomię tych mocno wysilonych silników. Aż strach pomyśleć ile pali taki 1,2 lub 1,3...
            • avatar
              Sander Cohen
              1
              Aha, jeszcze jedno. Miny im zrzedną jak służby w wielu krajach przestaną zamawiać u nich auta, bo np w takim UK drogówka od lat jeździ właśnie albo Volvo albo BMW. Trudno. Znajdzie się ktoś kto wypełni tą nisze a nie będzie uwiązany głupotą Unii. Samochody zaczną znów przepływać ocean na masową skalę. Są miejsca gdzie elektryki nie dość ze nie są ekonomiczne to jeszcze nie sa w stanie zapewnić wymaganej dostępności i mobilności na tu i teraz.
              • avatar
                stanczyk
                1
                Kolejna marka której aut trzeba będzie unikać..... Ale może akcjonariusze mają za duzo kasy...
                • avatar
                  mgkiler
                  0
                  Od 2024 roku kończy z dieslami.
                  Od 2030 roku z hybrydami również.
                  A ze zwykłymi benzyniakami (nie hybrydami) kończy kiedy?
                  • avatar
                    michael85
                    0
                    Chore czasy. Przy obecnych możliwościach powinni raczej skończyć z elektrykami!
                    • avatar
                      Sander Cohen
                      0
                      Globalnej głupoty ciąg dalszy. Wieszczę spadek sprzedaży aut Volvo. Na samej renomie daleko nie zajadą tymi elektrykami. Ale powodzenia życzę i szerokiej drogi do problemów finansowych.
                      • avatar
                        syncpoland
                        0
                        czyli PSA ostatnie diesle w Volvo... 1.6 i 2.0 no i spoko mam tego 2.0 z fordzie i zero problemow. kupi sie ostatni dostepny na rynku i przeczeka az ktos ogarnie silniki wodorowe moze , do elektryka mi nie spieszy sie
                        • avatar
                          Aquagen
                          0
                          Volvo kończące z silnikami Diesla to bardzo znacząca zmiana, ale zupełnie nie chodzi mi tu o samochody osobowe.
                          Silniki dieslowe od Volvo bardzo dobrze sprawdzają się w generatorach awaryjnych.
                          W takim razie z porządnych jednostek wysokoprężnych do agregatów pozostanie nam chyba tylko MAN, no może w ostateczności jeszcze Iveco.
                          • avatar
                            RAQ73
                            0
                            co za debilna firma z debilnym podejscie, kolejne barany ktore poddaly sie eko terrorystom oraz posranej unii europejskiej....

                            Witaj!

                            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                            Połącz konto już teraz.

                            Zaloguj przez 1Login