Brian Fargo znowu tworzy
Ledwie kilka dni temu Czarny Iwan zapowiedział edycję rozszerzoną Baldur's Gate, a już dziś mamy nowe wieści dla miłośników prawdziwie oldskulowych RPG-ów. W tym wypadku chyba nawet bardziej.
Jeśli myślicie, że na początku były słowa "War. War, never changes" to macie tylko połowiczną rację. Falloutowe postapokaliptyczne szaleństwo tak naprawdę rozpoczęło się bowiem już w (nie tak znowu odległym!) 1988 roku i wkrótce być może powróci do swych korzeni.
Wasteland opowiadał historię świata tuż po III Wojnie Światowej w 2087 roku, który znalazł się w rozsypce, zaś ludzie, którzy przeżyli skupili się w odległych od siebie enklawach. Powoli zaczynały tworzyć się zalążki społeczności, jednak na pobliskiej pustyni zaczęły się dziać naprawdę dziwne rzeczy, które musiał zbadać gracz wraz ze swoją dzielną drużyną. Brzmi nieco znajomo, prawda?
To był prawdziwy blitzkrieg. Brian Fargo - jedna z wielu legend wśród twórców gier - przed kilkoma dniami ogłosił, że razem z inXille Entertainment zabiera się za stworzenie gry Wasteland 2, a zaraz potem zapytał: pomożecie? Fargo na dobry początek zainwestował 100 000 dolarów z własnej kieszeni, a gracze dorzucili kolejnych 900 000. To zaś odznacza, że - przynajmniej w świecie przyzwoitych ludzi - nie ma już odwrotu. Wasteland 2 powstaje!
Na chwilę obecną o Wasteland 2 wiadomo na pewno tyle, że powstanie na PC, a jeśli pieniądze dopiszą (zbiórka wciąż trwa) - także na platformach MAC i Linux. Wynika to zapewne z ograniczeń finansowych (tworzenie gier na konsole nie jest taką prostą i tanią sprawą), ale też daje dodatkowe możliwości nawigacji. Między innymi dlatego Fargo wciąż bardzo poważnie rozważa zastosowanie rzutu izometrycznego - ujęcia rozgrywki, które tak bardzo wielbią fani pierwszych dzieł BioWare i Black Isle. Rozważa, ponieważ ostateczna decyzja należy do graczy, którzy mogą postulować na forum dyskusyjnym projektu. Fargo przyznaje bowiem, że teraz to gracze są jego szefami.
Aspekt społecznościowy ma być zresztą rozwinięty w dużo większym stopniu. Gra doczeka się również całej gamy wersji językowych, ponieważ tłumaczyć będą sami gracze. Znając zaangażowanie oraz jakość polskich fanów tego typu inicjatyw - możemy liczyć na co najmniej solidną polonizację. Premiera zapowiadana jest na październik 2013 roku.
Brian Fargo jest jednym z żywych symboli studia Interplay. To właśnie między innymi dzięki jego trudowi powstały gry takie jak Stonekeep, Wasteland, The Bard's Tale czy wreszcie Fallout. W 2002 roku założył inXille Entertainment, z którym próbował przywrócić do życia The Bard's Tale.
W 2011 roku firma wydała średnio udaną grę Hunted: The Demon's Forge. Sporą popularność przyniosła jej natomiast flashówka Line Rider. Dopiero jednak za sprawą Wasteland 2 jeden z licznych spadkobierców duchowych Interplay ma szanse powrócić do czołówki.
Więcej o grach:
- Skyrim Modern Dovahkiin: nowy, pozytywnie zakręcony fan made film
- Ninja Gaiden 3: dziesięć minut jatki w Londynie
- Spec Ops: The Line – wojna to nie bajka (zwiastun gry)
- Microsoft Flight: pobierz grę za darmo (download)
- Scrolls: Mojang i Bethesda rozstrzygnęły wielomiesięczny spór
Źródło: vg247, kickstarter
Komentarze
11"To do this game right, we need to raise $1 million, but you'll notice our funding request is $900,000 and that is because Brian Fargo has offered to fund the last $100,000 if need be."
Czyli: żeby zrobić Wasteland 2 potrzebowali 1mln$. Brian Fargo zaoferował się, że jeżeli graczom uda się zebrać 900 000$ to dorzuci brakujące 100 000$ w razie potrzeby. Ale, że na chwilę obecną udało się zebrać prawie 1,5mln$ więc Fargo nie będzie musiał nic dorzucać.
Jest dość śmieszny i wiele tłumaczy, odnośnie samego Wasteland 2.