Porównanie grafiki w materiale z E3 2012 i najnowszego zwiastuna.
Wczoraj opublikowany został nowy zwiastun gry studia Ubisoft, z którą wiązane są ogromne nadzieje – Watch Dogs. Wideo, choć ciekawe, nie zostało jednak odebrane zbyt ciepło. Już na pierwszy rzut oka można bowiem zauważyć, że oprawa wizualna uległa znacznemu pogorszeniu, jeśliby porównać ją z tym, co twórcy prezentowali podczas targów E3 2012. Dokładnej analizy podjęła się redakcja DSOGaming.
Zacznijmy jednak od pozytywów płynących z analizy DSOGaming. Przede wszystkim poprawie uległy efekty dymu – tutaj twórcy zaimplementowali rozwiązanie z The Division, które najprościej mówiąc – wygląda bardzo dobrze. Niczego nie można również zarzucić modelom twarzy – te wyglądają aktualnie bardzo podobnie do tych, które widzieliśmy na oficjalnej prezentacji odbywającej się podczas targów E3 2012. Zobaczcie zresztą sami:
To tyle jeśli chodzi o pozytywy. Niestety ogromne ograniczenia zostały nałożone na otoczenie i silnik fizyczny. Miasto nie jest tak realistyczne i żywe, jak miało to miejsce niespełna dwa lata temu. Wystarczy zwrócić uwagę na fakt, że drzewa nie reagują na podmuchy wiatru.
Również wybuchy nie są tak efektowne jak wcześniej. Ogień wygląda nierealistycznie, a eksplozja nie wyrzuca w naszą stronę tak sporej liczby odłamków i elementów otoczenia.
Wracając do miasta – oglądając najnowszy zwiastun można zauważyć, że jest ono niemal martwe. Liczba przychodniów została drastycznie obniżona, a same jego elementy wyglądają co najwyżej tak sobie.
Zmieniono także filtr Bullet Mode – zamiast ładnego zamglenia na najnowszych materiałach widzimy znacznie prostsze rozwiązanie, polegające na rozmyciu krawędzi. I choć pewnie i tak niewielu zwróciłoby na to uwagę podczas zabawy, to jednak zdaje się, że pod względem graficznym Watch Dogs sporo na tej zamianie straci.
Na koniec dwa zwiastuny, które posłużyły jako podstawa do porównania grafiki – pierwszy z E3 2012, drugi – z wczoraj.
Jak więc widać różnice są i to spore. Przypomnijmy, że premiera gry planowana jest na 27 maja bieżącego roku. Platformami docelowymi są komputery osobiste oraz konsole Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 i PlayStation 3.
Źródło: DSOGaming
Komentarze
196Miałem okazje testować grę na gamescomie i wywarła na mnie naprawdę pozytywne wrażenie, jednak jak teraz na nią patrzę, to trochę szkoda się robi.
Zaś drugi (story)trailer a także gameplay były z Xbox'a 360.
Miejmy nadzieję że WD będzie jednak wyglądał tak jak na E3.
BTW
Nie ważne jak będzie wyglądać - zagram na pewno.
Jeśli nie ma potwierdzenia, że zaprezentowany materiał na 100% pochodzi z nowej generacji konsol, czy z PC - po co pisać takie newsy? Ploteczki rodem z pudla?
Nawet jeśli, to raczej nie grafika miała grac pierwsze skrzypce w tej gierce. Poczekajmy, aż gra się wreszcie ukaże ;)
No cóż- Teraźniejszy Next-Gen ma wydajność mojego 6-letniego kompa...
Ale to ma swoje plusy- Nie trzeba kupować nowego sprzętu ;)
Gdy widzę co drugie słowo " żałosne, lol, żal" to zbiera mi się na wymioty, choć z drugiej strony czego można oczekiwać po wypowiedziach co poniektórych delikwentów gdy średnia ich wieku to 14 lat.
Kłócicie się o grę która jeszcze nie wyszła i jak zobaczę ją w rzeczywistości to mogę coś na jej temat powiedzieć a różnice w grafie w zapowiedziach i w ostatecznym produkcie to żadna nowość.
Pierdzielenie o hamowaniu rozwoju graficznego, zbiera mnie na wymioty.
Twórcy gier jakby patrzeli na PC to by już dawno swoje studia pozamykali, tak Panowie/Panie 99% dochodu z gry jest z konsol i tyle w temacie te same gry na PC i na konsolach to stosunek 1-10 a czasami i 1-20 przy czym różnica cenowa czasami dochodzi do 100%, przyjmijcie to do wiadomości wydawcy mają PC może nie w du...e ale olewają takie pieniactwa ciepłym moczem dla nich ( jak dla każdego który chce na czymś zarobić ) liczą sie zyski które na rynku PC nie dorastają konsolowemu rynkowi do pięt.
BTW nie nie mam konsoli i nie zamierzam jej kupować.
Ta gra miała wyglądać jak coś świeżego. "next-gen" miały być nowoczesnymi kombajnami. Mieliśmy dostać dużo, a dostaliśmy tyle co zwykle. Tak, teraz hejtujcie, bo nie lubię bawić się drogim pudełkiem, które nie potrafi obsłużyć FullHD i wolę kupować gry za 60 - 100zł. No i na takim pudełku się pracować nie da, więc jest dla mnie bezużyteczne.
Gra teraz wygląda jak gta san andreas:)))
http://www.youtube.com/watch?v=bGbC2KPCP_E
Co prawda do inFAMOUS SS, ale świetnie zrobione ;]
Na PC na max detalach pewnie uświadczymy falujących drzew / ubrań itp itd i lepszego oświetlenia oraz efektów cząsteczkowych.
O ile się nie mylę to Diviosion powinien działać na tym samym silniku (jeśli jest inaczej to mnie poprawcie), bo po licznych video zapowiedziach Division miałby wyglądać tak samo jak na najnowszym trailerze z Dogsów to Ubisoft by sobie konkretnie poleciał w kulki.
Dwa lata temu myśleli pewnie, że "next"geny jak i PC będą miały wystarczającą moc....
https://www.youtube.com/watch?v=grIl38qP2Us
Co wam hamuje chyba rozum pierwsza generacja gier na PS4 a już pokazuje wizualne efekty.
Kolejny tytuł The Order 1886 zobaczcie tylko jak to chodzi wygląda a teraz pytanie gdzie macie w grze na pc taki poziom wizualny :)
http://farm4.staticflickr.com/3760/12791159533_5135e929d8_o.gif
http://farm4.staticflickr.com/3770/12791066865_74c620ee50_o.gif
A Uncharted4 itd..............
PS4 i jej exy zrobą z pc-ta z dup.... jesień średniowiecza.
A i jeszcze jedno lepiej przygotujcie się na zmiany nie długo wejdzie windows9 z DX12 ale będzie płacz dla tych co kupili sobie nowe maszyny do pisania czyli pc.
HSA – nowość znana z Playstation 4
Jedną z najważniejszych cech układów AMD jest obsługa techniki HSA. Polega one na tym, że różnego rodzaju procesory zamknięte w obrębie jednego układu mają równorzędny dostęp do pamięci operacyjnej i mogą razem, a nie po kolei wykonywać zadania. Obecnie tyczy się to przede wszystkim rdzeni x86 (procesora) oraz graficznych. Do tej pory to rdzenie procesora priorytetowo miały dostęp do RAMu, a zintegrowany układ graficzny miał wydzieloną bardzo małą jej część. Według materiałów AMD technika ta ma przynieść zysk wydajności rzędu 500%.
Na HSA składają się dwie techniki: hUMA oraz hQ. Pierwsza z nich to jednolita przestrzeń adresowa i oznacza ona w skrócie, że wszystkie, logiczne i fizyczne, procesory widzą jedną pamięć i z niej korzystają. Nie jest ona już w żaden sposób dzielona na sztuczne obszary, a dane nie muszą być między nimi przenoszone. Znacznie przyspiesza to wykonywanie różnych zadań, gdyż procesor i układ graficzny mogą pracować na pamięci niemal jednocześnie oraz nie trzeba będzie tracić czasu na dodatkowe operacje, takie jak kopiowanie danych.
Drugi element HSA to hQ, Heterogenous Queuing, która zapewnia komunikację wszystkich procesorów na tym samym poziomie priorytetu. Ponadto zarówno procesor centralny, jak też układ graficzny będą mogły sobie nawzajem, bez pośrednictwa systemu operacyjnego, przekazywać dane. Dzięki temu wydajność powinna wzrosnąć, a przez zastosowanie jednej kolejki programowanie powinno stać się łatwiejsze.
pc-towa brać jest strasznie odporna na fakty. Najlepiej napisać że konsole nowej generacji to przestarzałe złomy które są już 2 lata za pc-tami itd......
Bo chyba nie zrobia tak jak z Bf4... Mogli pewne rzeczy wprowadzic od razu ale po co, mozna w koncu sprzedac je nazywajac Bf4.
A grafika zła, a gra zła, a ja bym to lepiej zrobił, zrobił to i tamto, mam pomysł może któryś z was w końcu napisze super fajną gre, z ultra mega hiper grafiką, wtedy się przekonamy.
Potraficie tylko krytykować i mam takie smutne wrażenie, że większość z tych właśnie krytykujących wszystko osób żyję właśnie tylko tym, to jakieś wasze hobby ?
Dajcie już spokój nie podoba się ok, ale ciągłe jęczenie jest naprawdę już tak nudne że się tego nie daje znieść, muszę wertować wypowiedzi i szukać jakiś sensownych, wnoszących coś konkretnego.
Thief też był robiony włącznie i na stare konsole i prawdopodobnie całą para poszła w nie. Za to np. nowy Batman będzie next gen i PC only czyli można spodziewać się wypasu.