Google uruchomił witrynę, na której możemy poznać szczegóły dotyczące Google TV. Ta platforma internetowo-telewizyjna, która ma zmienić sposób w jaki postrzegamy rolę telewizora, powstaje przy współpracy z branżowymi gigantami medialnymi .
Warto przeczytać: | |
Google TV to pionierska próba połączenia telewizji internetowej oraz dostępu do aplikacji komputerowych z poziomu telewizora. Aby sprostać temu wyzwaniu i przyciągnąć do siebie klientów, firma Google przedstawiła plany dotyczące oferty programowej. Trzeba przyznać, że wybór filmów oraz innych usług już w tej chwili jest spory.
Znani są już partnerzy, który dostarczą Google TV materiału filmowego. Są to firmy takie jak HBO, NBC Universal, Turner Broadcasting oraz NBA. Spółki te zoptymalizowały swe strony internetowe, aby zapewnić sprawniejszy dostęp nowej usługi do ich zasobów.
Aby uzyskać wyobrażenie o szacie graficznej nowej platformy, warto odwiedzić tę stronę
W swoim niedawno uruchomionym blogu Google przedstawia liczne szczegóły dotyczące współpracy z partnerami:
Tuner Broadcasting to dostawca oferty takich kanałów, jak CNN, TNT, Cartoon Network, TBS oraz Adult Swim. Wszystkie one będą dostępne w każdej chwili poprzez Google TV.
NBC wzbogaci ofertę swej stacji CNBC o możliwośc otrzymywnania na bieżąco informacji biznesowych, takich jak notowania spółek i kursy walut. Na podobnej zasadzie NBA umożliwi swobodny dostęp do statystyk meczów w czasie rzeczywistym. HBO na razie pozostanie przy prostej formule telewizji na żądanie.
Google udostępni również wsparcie dla usługi Amazon Video on Demand oraz Netflix (wypożyczalnia internetowa). W ofercie Amazon już znajduje się 75 tysięcy tytułów.
Jednak nie samym filmem człowiek żyje. W ramach nowej platformy pojawi sie też dostęp do takich stron, jak dziennik New York Times, VEVO, Pandora oraz Napster. Nie zabraknie również popularnego Twittera.
Jak łatwo zauważyć, wszystkie te firmy oraz ich oferta jest ściśle powiązana z rynkiem amerykańskim. Możemy mieć tylko nadzieję, że oferta stopniowo będzie się poszerzała i okaże się atrakcyjna także dla polskich widzów. Sądząc po dotychczasowych osiągnięciach koncernu i sprawności z jaką Google nawiązuje współpracę z coraz to nowymi partnerami, zakres dostępnego materiału szybko wzrośnie.
A oto filmik przedstawiający bogatą ofertę - jak widać, dostęp do różnorodnych usług jest prosty i intuicyjny, a co najważniejsze, nie wymaga wstawania sprzed telewizora.
Nowa platforma to nie tylko rozwiązania programowe, to również urządzenia multimedialne powstałe dzięki firmom Logitech i Sony. Pierwsza z nich zapowiedziała konferencję związaną z pojawieniem się usługi już na środę, natomiast Sony wypowie się na ten temat w przyszłym tygodniu - 12 października - podczas prezentacji poświęconej "pierwszej na świecie telewizji internetowej". Być może poznamy też najważniejszą cechę nowej oferty - jej cenę. To ona może zadecydować o sukcesie lub porażce nadchodzącej platformy.
Źródła: CNet, Google Blog
Polecamy artykuły: | ||
Przegląd rynku: obudowy PC | 5 x SSD i 1 x HDD - praktyczne testy dysków | 100 porad do Windows 7 |
Komentarze
5