Zaledwie dwa dni dzielą nas od premiery patcha 2.0 do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Łatka wprowadzająca wiele zmian i dodatków będzie dostępna do pobrania już w najbliższy czwartek. Najważniejsze zmiany w wersji 2.0 to nowy tryb trudności, samouczek oraz tryb Areny.
Dodatkowo nie zapomniano o wprowadzeniu kolejnych, licznych (42) poprawek. Wkrótce po premierze wersji 2.0, na łamach benchmark.pl pojawi się artykuł podsumowujący zmiany wprowadzone w Wiedźminie 2 od dnia premiery, a także testy wydajnościowe. Tymczasem zapoznajcie się z pełną listą poprawek oraz opisem nowych funkcjonalności które pojawią się w grze.
Arena - jest zupełnie nowym trybem rozgrywki, niezależnym od fabuły Wiedźmina 2. Bohater staje na ubitej ziemi, przeciw różnorodnym przeciwnikom i walczy z nimi na śmierć i życie. Prócz złota i cennych przedmiotów otrzymywanych za pokonanie wrogów, gracz dostaje również punkty, które pozwalają porównać osiągnięcia z innymi entuzjastami krwawego sportu na całym świecie. Na arenie czekają nie tylko wyzwania, ale i kompani. Za umiarkowaną opłatą, dołączają do bohatera, by wspomóc go w najtrudniejszych walkach. Możliwość wysyłania wyników na forum dostępna jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy posiadają na forum konto. Konto można założyć zarówno z poziomu ekranu startowego gry, jak i na stronie gry. Kolejne logowania możliwe będą bezpośrednio z launchera gry. WAŻNE: Korzystanie z różnego rodzaju modów zmieniających atrybuty oraz statystyki postaci, uniemożliwi wysłania Punktów Areny na serwer. Jest to konieczne w celu wyeliminowania potencjalnych prób obejścia systemu klasyfikacji.
Samouczek - jest krótką przygodą, w czasie której gracz ma możliwość zapoznania się z mechanizmami gry. Kierując poczynaniami Geralta ratuje życie Eryka z Przeprawy i krok po kroku uczy się sterowania, podstaw walki, warzenia i używania eliksirów. Samouczek wyznacza coraz to nowe zadania, a po ich zakończeniu sugeruje poziom trudności grania w Wiedźmina 2, adekwatny do umiejętności gracza.
Mroczny poziom trudności - jest najbardziej wymagającym trybem grania w Wiedźmina 2, w którym każdy przeciwnik stanowi wielkie wyzwanie. Rozszerzenie nie tylko podnosi poprzeczkę trudności - dodatkowo oferuje nowe, połączone ponurą legendą zestawy przedmiotów. Rynsztunki Świętokradcy, Wiarołomcy oraz Bratobójcy dają dużą przewagę nad wrogami, a gdy są skompletowane, należące do nich miecze wysysają z przeciwników żywotność i dodają ją wiedźminowi. Jednak dopóki Geralt nie zbierze wszystkich elementów danego rynsztunku, przeklęte miecze będą zabierały mu żywotność bez żadnych profitów.
Ulepszenia i poprawki walki:
- Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.
- Można parować bez ograniczeń (nawet nie mając wigoru). Blokowanie ciosów jednak nie eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).
- Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.
- Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.
- Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim odstępie.
- Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki – preferowany jest przeciwnik z nałożonym efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.
- Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.
- Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym przycisku kontrolującym ruch Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).
- Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.
- Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.
- Poprawiono ogólną responsywność przycisków. Wyeliminowano konieczność wciskania przycisków dwa lub więcej razy, by wykonać daną akcję.
- Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szykim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.
Inne poprawki w wersji 2.0:
- Wyeliminowano blokadę przycisków po rzuceniu kilku petard.
- Dodano możliwość ustawienia w narzędziu konfiguracyjnym formatu obrazu niezależnie od rozdzielczości.
- Zmniejszono ilość przestrzeni dyskowej wymaganej do aktualizowania gry.
- Wyeliminowano przypadki zawieszania się gry podczas wczytywania niektórych stanów gry z Wiedźmina 1.
- Dodano więcej potworów do jaskini przed Loc Muine.
- Poprawiono sposób i częstotliwość pojawiania się potworów we mgle w akcie drugim.
- Poprawiono błąd polegający na przedwczesnym zanikaniu efektu wizualnego towarzyszącego wykorzystaniu Adrenaliny.
- Łucznicy sprawniej dobywają miecza, gdy się do nich zbliżamy.
- Zmniejszono częstotliwość wykorzystywania tarczy przez magów, gdy rzucamy w nich sztyletami.
- Gra jest pauzowana podczas wykonywania ciosów kończących na przeciwnikach.
- Wyeliminowano problemy związane z atakowaniem trolla w akcie drugim.
- Poprawiono fizykę sztyletów do rzucania.
- Celownik do rzucania nożem jest bardziej widoczny.
- Poprawiono animację śmierci Geralta, gdy ten ginie podczas rzucania znaku Axii.
- Naprawiono lukę w walce z Letho. Tego przeciwnika nie można już zabić serią rzucanych petard.
- Poprawiono lukę w trybie ‘Nagła śmierć’, przy którym niemożliwe jest wczytywanie zapisanych stanów gry.
- Poprawiono ustawienia kamery w walce z kejranem.
- Poprawiono sterowanie kamerą z użyciem gamepada.
- Poprawiono wybrane statystki mutagenów.
- Poprawiono działanie filtru ‘Rupiecie’ w ekwipunku Geralta.
- Poprawiono okienko w ekwipunku Geralta informujące o niedozwolonej czynności.
- Wprowadzono poprawki w informacjach wyświetlanych na mini-mapie w akcie pierwszym.
- Wprowadzono liczne poprawki do balansu dźwięku w grze.
- Poprawiono sposób teleportowania postaci podczas mini-gier.
- Poprawiono animacje nekkerów.
- Wprowadzono poprawki do zadania ‘Zapach kadzideł’.
- Wprowadzono liczne poprawki do lip-syncu w grze.
- Wprowadzono liczne poprawki do samouczka w grze.
Więcej o Wiedźminie 2:
- Wiedźmin 2 w 3D - wideo, galeria, testy i wrażenia
- Wiedźmin 2: patch 1.35 gotowy
- Wiedźmin 2: CDP sprzedał już niemal milion sztuk gry
Źródło: CD Projekt RED
Komentarze
43No i plus dla pauzy przy ciosach kończących, bo to dość irytujące - Geralt dobija jednego, a reszta jego :P
Mi wiesiek 2 na gtx 460 1GB OC gigabyte, 4GB ddr3 i phenom II x4 B45 leci na wysokich , ale w 2 akcie zaczynają się problemy z uberpróbkowaniem, najczęściej gdy jestem w otoczeniu dużej ilości roślinności.
Wcześniej miałem 8800GT galaxy i wieśka 2 przeszedłem płynnie w rozdziałce 1024x768 i reszta na max(zmniejszenie jakości itd. wyłączyłem całkowicie) i oczywiście bez uberpróbkowania ;D
Gra szła płynniutko jak marzenie.
2GB ram to za mało dla tej gry we Flotsam cięło niemiłosiernie, lecz gdy dorzuciłem dodatkowe 2GB ram wszystko zaczęło wręcz fruwać ;D
p.s. sam kupiłem ten tytuł 3 dni temu, czekam na patch i można się bawić.