Studio CD Projekt RED udostępniło kolejną łatkę (1.04), której to zadaniem jest poprawienie nie tylko grafiki, ale też wydajności tej produkcji.
Wiedźmin 3: Dziki Gon to bez cienia wątpliwości bardzo dobra gra. Nie jest jednak, co oczywiste, idealna. Wielu graczy narzeka na pogorszenie jakości oprawy wizualnej, co częściowo naprawiła wydana w ubiegłym tygodniu łatka 1.03. Dziś studio CD Projekt RED udostępniło kolejną łatkę (1.04), której to zadaniem jest poprawienie nie tylko grafiki, ale też – a może przede wszystkim – wydajności tej produkcji.
Zacznijmy jednak od oprawy wizualnej. Łatka oznaczona numerem 1.04 przede wszystkim poprawia jakość renderowania na ustawieniach wysokich i ultra. Naprawia też wyświetlanie w 1280 x 720 px oraz likwiduje błędy w przerywnikach filmowych
Głównym celem nowej łatki jest jednak poprawa ogólnej stabilności i wydajności gry. Tutaj wspomnieć należy chociażby o poprawie optymalizacji technologii Nvidia Hairworks, odpowiedzialnej za fizykę włosów i futer. Jest to najbardziej „zasobożerne” rozwiązanie w grze.
Łatka 1.04 rozwiązuje również problem polegający na braku możliwości zaimportowania zapisanych stanów gry z drugiej części serii, jeśli nazwy zawierały znaki diakrytyczne. Wprowadzono też kilka pomniejszych zmian – pełna lista poniżej:
- Dodano możliwość dowolnego przypisywania klawiszy do funkcji.
- Naprawiono problem zapętlających się opcji dialogowych.
- Naprawiono zachowanie wojowników Dzikiego Gonu będących pod wpływem znaku Aksji.
- Naprawiono błąd powodujący spontaniczne podpalanie się chmur gazowych.
- Poprawiono wyświetlanie w rozdzielczości 1280 x 720.
- Poprawiono zachowanie się łódki w przerywnikach filmowych.
- Poprawiono jakość renderowania dla ustawień wysokich / ultra.
- Poprawiono optymalizację technologii NVIDIA Hairworks.
- Dodano kilka kart do gry w Gwinta w Prologu.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający importowanie zapisanych stanów gry z Wiedźmina 2 (problem ze znakami diakrytycznymi)
- Poprawiono stabilność i wydajność gry.
- Naprawiono błąd z minimalizowaniem okna (Alt + Tab).
- Poprawiono ikonę gry.
- Powiększono rozmiar okna z łupem.
- Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem się okna z porównywaniem przedmiotów poza interfejsem.
- Naprawiono błąd z zanikaniem miejsc na runy przy ulepszaniu przedmiotów należących do zestawów.
- Naprawiono błędy w interfejsie gry w Gwinta.
- Uzupełniono kilka brakujących tłumaczeń w różnych wersjach językowych gry.
Źródło: CD Projekt RED, IGN
Komentarze
56Jestem jak sroka, zbieram pudełka, stąd pytanie....
GTA V da się...
A co ni robili przez ten czas gdy przekładano premierę z miesiąca na miesiąc twierdząc że ulepszają, łatają i usprawniają grę?
Czy to przypadkiem nie był czas poświęcony wyłącznie na downgrade grafiki?
W sensie czarny ekran śmierci (no signal na monitorze) ?
menu handlu tez nie jest jasne, kiedy sprzedajamy cos to transakcji nie zatwierdza sie niczym tylko wychodzi esc. Czlowiek nie wie czy sprzedal czy nie.
Liscie na wysokich ustawieniach sa okropne :(
Gra jest bardzo rozbudowana i na pewno bedzie jeszcze sporo poprawek. Ale klimat ma niesamowity
https://plus.google.com/110347351910739557843/posts/3Bxw7xpvAYn
Jest wydajniej czy roznica na poziomie błędu pomiarowego ?
Mnie po zainstalowaniu patcha gra przestała uruchamiać się. Po wciśnięciu "play" w GOG nie ma reakcji. Próbowałem również uruchamiać bezpośrednio przez plik .exe, ale jest to samo. Ma ktoś jakiś pomysł? Doda, że przed patchem (1.04) gra działała, choć przyznam, że 2 dni temu walczyłem z takim samym problemem (pomogło zainstalowanie 1-go patcha).
czy żeby zainstalować patch 1.04 muszą być zainstalowane wcześniejsze ?