Jak układ graficzny zintegrowany z AMD A10-7850K poradzi sobie z najnowsza odsłoną Wiedźmina?
Dzień bez newsa o Wiedźminie 3 to dzień stracony. Nic w tym zresztą dziwnego - jest to jedna z największych premier tego roku i budzi ogromne emocje. Przypomnimy, że otworzyliśmy nasze Benchmarkowe Centrum Gry Wiedźmin 3, gdzie znajdziecie wszystkie informacje na temat gry.
Nasze testy wydajności gry postępują i możecie już zobaczyć, jak różne karty graficzne radzą sobie z najnowszymi przygodami Geralta. Wkrótce testy zostaną uzupełnione o wyniki procesorów. Wiemy już, ze gra jest wymagająca i wymaga mocnego sprzętu, zwłaszcza w wysokich ustawieniach. Czy zintegrowana grafika poradziłaby sobie z Wiedźminem 3 w ustawieniach niskich?
Sprawdziliśmy to na przykładzie APU AMD, a konkretnie AMD A10-7850K z zintegrowaną grafiką Radeon R7. Wykorzystaliśmy pamięć RAM taktowaną 2133 MHz i 2400 MHz oraz dodatkowo podkręciliśmy rdzeń graficzny do 900 MHz. Czy to wystarczy?
Wiedźmin 3: Dziki Gon v1.02 (RAM 2133 MHz)
[kl./s.] ustawienia niskie, post process wył.
1680 x 1050 | 20 17 |
1920 x 1080 | 18 14 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wiedźmin 3: Dziki Gon v1.02 (RAM 2400 MHz)
[kl./s.] ustawienia niskie, post process wył.
1680 x 1050 | 22 18 |
1920 x 1080 | 19 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cóż, szału nie ma - gra jest naprawdę wymagająca. Pozostaje liczyć na patche poprawiające wydajność, oraz dedykowane sterowniki do układów Radeon.
W sieci pojawiają się też porady użytkowników dotyczące tweak'owania ustawień, celem uzyskania wyższej wydajności. Jedna z porad poprawia wydajność na kartach Radeon, poprzez zmniejszenie poziomu teselacji (ustawienia w sterownikach Catalyst - zmniejszenie maksymalnej teselacji do poziomu x8), natomiast druga na kartach graficznych obu producentów, poprzez zmniejszenie AA przy włączeniu Hairworks (edytujemy plik Rendering.ini i zmieniamy wartość HairWorksAALevel=8, na 4 lub 2). Wkrótce przetestujemy działanie obu tych sposóbów.
Źródło: informacja własna
Komentarze
51U mnie w 1080p na core i5 4670K @ 4670k , 8gb ramu , karta radeon 7870xt@ 1230mhz ,6800mhz mam min fps 41 ale to bardzo rzadko średni 49 maks 60 ustawienia maksymalne bez hair worksa łącznie z HBAO bez blura tylko widoczność i cienie ustawione na medium , teslacja zmniejszona na x8 co nie wpływa jakoś znacząco na jakość obrazu a bardzo przyspiesza działanie . Moim zdaniem ta gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana szczególnie pod karty amd i wcale nie trzeba jakichś bardzo drogich kart że by przyjemnie sobie pograć w wysokich detalach i cieszyć się ładną grafiką , a bedzie jeszcze lepiej jak amd wyda nowe stery do wiedzmina w tym tygodniu
Po drugie ten kto kupuje APU, czyli oszczędza, nie kupuje takich pamięci.
Test należało zrobić z niepodkręconym APU na pamięciach 4GB 1600MHz i w rozdzielczości jak powyżej.
Ustawienia na medium i low. Czyli w konfiguracji typowego właściciela APU.
To jest test sztuka dla sztuki, nikt takiej konfiguracji nie ma (statystycznie).
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11108673_878846788856783_4545915766255893664_n.jpg?oh=c82238b79256e2d3ddf532b7f953ac97&oe=55CFF052
Grunt by gra wciągała. Wiedźmin 3 z pewnością wciągnie wielu tak że nawet nie zauważą że FPS spada do 22 klatek tak jak ja oczarowany grafiką w Unity (all na Full) podziwiałem wirtualny świat kosztem płynności.
Marzenia ściętej głowy?
(sprawdzane na wersji 1.02)