Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Morpace Inc. dowodzą, iż konsumenci podczas oglądania filmów i innych treści 3D, preferują ogólny komfort oglądania, jakość obrazu, efekty i lekkie okulary 3D oferowane przez technologię LG CINEMA 3D.
W bezpośrednim teście porównawczym cztery osoby na pięc wybrały polaryzacyjną technologię LG Cinema 3D zamiast aktywnej technologii 3D konkurencyjnych firm.
Badanie miało na celu określenie preferencji konsumentów względem technologii 3D, wykorzystującej okulary migawkowe w technologii aktywnej 3D i technologii pasywnej, wykorzystującej okulary polaryzacyjne 3D (podobne do tych używanych w salach kinowych).
Podczas badania analizowane były reakcje widzów na prezentowane treści. Jego wyniki dowodzą, że technologia polaryzacyjna LG CINEMA 3D jest preferowana przez konsumentów we wszystkich analizowanych kategoriach
- ogólnym komforcie oglądania treści 3D
- jakości obrazu 3D
- efektów 3D
- okularów 3D
Udzielając odpowiedzi na pytanie o najwyższy ogólny komfort oglądania treści 3D, 80% osób wybrało technologię CINEMA 3D zamiast zestawów firm Samsung i Sony w technologii aktywnej 3D*. Poza tym ponad trzech na pięciu badanych preferowało technologię LG CINEMA 3D, ze względu na wyjątkowe wrażenia podczas oglądania treści 3D (77%), efekty 3D (77%), ogólną jakość obrazu (77%) i okulary 3D (78%).
„Technologia LG CINEMA 3D to odpowiedź na problemy, które dotychczas napotykali konsumenci podczas korzystania z aktywnej technologii 3D. Chcieliśmy zapewnić im najwyższy komfort oglądania treści 3D w ich domach” — powiedział Wayne Park, dyrektor generalny firmy LG Electronics USA. „Biorąc pod uwagę wyjątkową jakość obrazu, atrakcyjną cenę i proste w obsłudze okulary, popularność Cinema 3D wśród entuzjastów technologii trójwymiarowej nie jest dla nas zaskoczeniem.”
Podczas kontrolowanego na żywo badania, respondenci zapoznali się z telewizorami 3D, na których wyświetlono te same treści. Następnie poproszono o opisanie swoich wrażeń. Oznaczenia marek na telewizorach, kwestionariuszach i okularach zostały dokładnie zakryte, aby mieć pewność, że postrzeganie marki nie wpłynie na preferencje konsumentów. Pełen opis oficjalnych wyników badania i zastosowanej metodologii można znaleźć pod adresem.
Badanie porównywało telewizory LG Cinema 3D z telewizorami Samsung i Sony z aktywną technologią 3D. Przeprowadzono je w maju 2011 roku, przy zastosowaniu domyślnych ustawień fabrycznych. Badano następujące modele:
- telewizor LG model 47LW5600 z okularami AG-F200
- telewizor Samsung model UN46D6420 z okularami SSG-3100GB
- telewizor Sony model KDL-46EX723 z okularami TDGBR100/B.
Więcej z kategorii 3D:
- LG D2342P - polaryzacyjne Cinema 3D i wrażenia
- Komputery i technologie 3D - tu i teraz
- Wiedźmin 2 w 3D - wideo, galeria, testy i wrażenia
- Komputery i technologie 3D - szczypta historii
Źródło: LG
Komentarze
16od totalnie poronionych migających okularów…
Jak chcesz kupić porządny telewizor to kupujesz Samsunga albo Sharpa.