Twórcy WhatsApp systematyczne rozbudowują swoją aplikację o nowe funkcje. Zapowiedzi kolejnych zmian nie spotykają się jednak z pozytywnym odbiorem. Zanosi się na to, że WhatsApp już wkrótce będzie wyświetlać reklamy.
WhatsApp od wielu lat plasuje się w ścisłym gronie najpopularniejszych komunikatorów internetowych. O możliwości pojawienia się w nim reklam media donosiły już kilka lat temu, ale Meta nigdy ich nie wdrożyła. Przedstawiciele firmy odcinali się od tego nawet w niedawnych rozmowach, ale najwyraźniej coś się zmieniło.
Reklamy bliżej WhatsApp
W wywiadzie dla brazylijskich mediów, szef WhatsApp Will Cathcart powiedział, że firma Meta nie planuje wyświetlać żadnych reklam w głównej skrzynce odbiorczej komunikatora, ale może wyświetlać je w innych miejscach.
Nielubiane przez zdecydowaną większość użytkowników elementy nie powinny w związku z tym mocno rzucać się w oczy. Przynajmniej początkowo, ponieważ nie można wykluczyć scenariusza, że z czasem reklamy będą bardziej inwazyjne.
W gronie miejsc, w których reklamy mogą pojawić się w pierwszej kolejności branżowi dziennikarze wymieniają przede wszystkim zakładkę Aktualizacje, funkcję podobną do Stories, oraz Kanały. Wśród innych sposobów na monetyzację aplikacji wymieniane są m.in. subskrypcje poszczególnych Kanałów.
Nie pojawiły się póki co nawet nieoficjalne informacje odnośnie tego, kiedy pierwsi użytkownicy WhatsApp mogą zacząć oglądać reklamy.
Każdego dnia z komunikatora WhatsApp korzysta ponad 2 mld użytkowników. Barierę nieosiągalną dla konkurencji udało się przekroczyć pod koniec 2022 r.
Komentarze
4Chyba właściciele, którzy kompletnie nie szanują prywatności użytkownika.
A wy dalej ich promujecie, pewnie dlatego że sensacje przynoszą cliknięcia.