Kawałek po kawałku, szczegóły dotyczące planów Microsoftu trafiają do sieci. Chodzi oczywiście o plany wobec nadchodzącego systemu Windows 7.
Choć początkowo informowano, że Windows 7 pojawi się na rynku w 2010 r., wiemy już, że premiera nastąpi 22 października br., a "siódemka" będzie od tego dnia dostępna na całym świecie. Wprowadzenie OS-u jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia i towarzyszącej im gorączki zakupów ma dla Microsoftu duże znaczenie. Ale firma chce skłonić klientów do kupna Windows 7 także w inny sposób.
Dużo wskazuje na to, że Windows 7 osiągnie sukces (Fot. Benchmark.pl)
Do internetu wyciekły informacje sieci sklepów Best Buy, dzięki którym poznaliśmy część planów Microsoftu, które dotyczą Windows 7. Zgodnie z tymi informacjami, komputery zakupione po 26 czerwca, które będą miały system Windows Vista Home Premium, Business lub Ultimate, będą kwalifikować się do bezpłatnego uaktualnienia do odpowiednich wersji Windows 7. Z kolei same aktualizacje mają kosztować 49,99 dol. za przejście na Windows 7 Home Premium i 99,99 dol. za zmianę dotychczasowego OS-u na Windows 7 Professional.
Ceny wersji pudełkowych Windows 7 nie zostały podane, ale baczni obserwatorzy branży spekulują, że Microsoft chce, żeby ceny Windows 7 były bardzo konkurencyjne i relatywnie niskie.
W informacjach Best Buy znalazła się także taka wiadomość: "Windows 7 to nie tylko 'w pełni działająca Vista' - to nowy system operacyjny, który oferuje większą wydajność i funkcjonalność, a przy tym zużywa mniej zasobów komputera".
Laura DiDio, analityk z Information Technology Corp. powiedziała że Microsoft musi być bardzo agresywny, jeśli chodzi o promocję i zachęcanie klientów do kupna Windows 7. Według sondażu jej firmy tylko 10 proc. firm używających Windows XP przesiadło się na Vistę, podczas gdy niemal połowa - 46 proc. - czeka ze zmianą systemów na premierę "siódemki".
Źródło: Inf. własna
Komentarze
15chyba ultimate, bo nie słyszałem o wersji windows 7 professional