Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gogli VR dla platformy Windows Holographic. Jest dobrze, a nawet lepiej. To wreszcie coś dla każdego.
Windows Holographic to wspólna platforma dla technologii rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej oraz mieszanej. To próba stworzenia zupełnie nowego interfejsu i propozycja zmiany sposobu, w jaki pracujemy, komunikujemy się czy oddajemy się rozrywce. Od dłuższego czasu koncepcja ta rozwijana jest pod kątem okularów HoloLens, ale wkrótce Windows Holographic stanie się też podstawą projektu gogli VR, który niedawno został zaprezentowany przez Microsoft. Okazuje się, że skorzystać z nich będzie mogło wiele osób, za sprawą niskiej ceny i niedużych wymagań, które właśnie poznaliśmy.
Gogle VR od Microsoftu to jedna z największych ciekawostek tego producenta. Gadżet nie będzie wymagał do działania ani zewnętrznych kamer, ani też systemów laserowych, a w dodatku już teraz może pochwalić się długą listą partnerów. Gogle mają być w pełni kompatybilne z systemem Windows 10 i pozwalać na korzystanie z komputera w środowisku trójwymiarowym, w rzeczywistości wirtualnej. Są tworzone z myślą o wielu różnych zastosowaniach, dzięki czemu mogą trafić w gusta milionów użytkowników. Do tego muszą jednak spełniać jeszcze inne warunki i… wygląda na to, że spełniają.
Dlaczego gogle Oculus Rift nie zyskały takiej popularności, na jaką liczył producent? Przede wszystkim z trzech powodów: 1) niewielka liczba kompatybilnych treści, 2) wysoka cena gadżetu i 3) duże wymagania sprzętowe. O rozwiązaniu pierwszego problemu już wspominaliśmy, więc teraz przejdźmy do dwóch kolejnych. Same gogle będą stosunkowo tanie – cena to zaledwie 299 dolarów, co po przeliczeniu daje około 1200 złotych. Co jednak jeszcze ważniejsze, do poprawnego działania nie będą one wymagały nie-wiadomo-jak-mocnego sprzętu. Oficjalne wymagania są naprawdę niskie:
- system Windows 10
- 4 GB pamięci RAM
- zgodność z USB 3.0
- czterordzeniowy procesor
- karta graficzna z obsługą DirectX 12
Więcej szczegółów na temat Windows Holographic i gogli VR Microsoftu poznać mamy w ciagu kilku najbliższych tygodni.
Źródło: The Verge
Komentarze
14Tak rozumiem zaletę tego urządzenia.
Poważniej patrząc, to w pracy mam 2 ekrany 27" i robiłem już przymiarki do trzeciego, ale nie bardzo mam jak go ustawić, żeby było wygodnie. W goglach, razem z klawiaturą i myszą (nie potrzebuję ich widzieć by z nich korzystać) przestrzeń robocza była by większa i może nawet łatwiej zarządzalna. Chętnie bym spróbował. Ciekaw jestem czy gogle potrafią emulować monitor o jakiejś dużej rozdzielczości (np. 1400 linii poziomych i 3840 pionowych) dla aplikacji, które nie wspierają VR. Wtedy system taką aplikację wyświetli w oknie, a gogle z logiką VR zadbają to by okno było w polu widzenia użytkownika zależnie od położenia jego głowy. I to byłby hit i ogromna kompatybilność wsteczna - gry, filmy, CADy itd...