Wydarzenia

Wpływ nowoczesnych procedur marketingowych na działalność biznesową

przeczytasz w 2 min.

Oracle i Forrester Consulting przeprowadziły globalne badanie dotyczące podejmowania decyzji marketingowych

W celu oceny dojrzałości procesów marketingowych i zbadania wpływu nowoczesnych najlepszych procedur marketingowych na działalność biznesową firma Oracle we współpracy z firmą Forrester Consulting przeprowadziła globalne badanie wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji marketingowych w przedsiębiorstwach.

Opublikowany raport z badania pt. „Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact Of Marketing Maturity In The Age Of The Customer” (Dlaczego warto stosować nowoczesne procedury marketingowe: wpływ dojrzałości marketingu na działalność biznesową w epoce klienta) pokazuje wysoką korelację pomiędzy nowoczesnymi najlepszymi procedurami marketingowymi a sukcesem biznesowym.

Badanie objęło 492 decydentów w dziedzinie marketingu z wielu branż w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji i pokazało, że przedsiębiorstwa stosujące nowoczesne procesy marketingowe pokonują swoich bardziej tradycyjnych konkurentów pod względem kluczowych wskaźników wydajności, takich jak:

  • Wzrost przychodów: 44% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich przedsiębiorstwo przekroczyło plan pod względem przychodów o 10% lub więcej, w porównaniu z 23% specjalistów od marketingu stosujących mniej nowoczesne procedury.
  • Pozycja lidera na rynku: 94% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo jest pod pewnymi względami liderem na rynku, a 49% stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo jest jedynym liderem.
  • Doskonałość miejsca pracy: 71% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo zostało wyróżnione na poziomie krajowym jako „najlepsze miejsce pracy” co najmniej raz w ciągu ostatnich trzech lat, w porównaniu z 38% początkujących specjalistów od marketingu.

W badaniu zdefiniowano „nowoczesnych specjalistów od marketingu” jako specjalistów, którzy w swojej pracy łączą modele predykcyjne funkcjonujące w czasie rzeczywistym z technikami statystycznymi takimi jak inteligentne ukierunkowanie kampanii i atrybucja wielokanałowa, aby zapewnić spersonalizowane relacje z klientami na każdym etapie zakupu produktu.

Jednak mimo niekwestionowanego i mierzalnego wpływu nowoczesnych procedur marketingowych na przychody, wiele firm jeszcze ich nie stosuje. W gruncie rzeczy tylko 11% respondentów zaklasyfikowano jako „nowoczesnych specjalistów od marketingu” (Modern Marketers), a większość uznano za „doświadczonych specjalistów od marketingu” (Experienced Marketers) — 33%, „eksperymentujących specjalistów od marketingu” (Discovery Marketers) — 41% lub „początkujących specjalistów od marketingu” (Novice Marketers) — 15%.

Nowocześni specjaliści od marketingu poczynili znaczne postępy w zakresie większego ukierunkowania działań na potrzeby klienta dzięki inwestycjom w narzędzia do zarządzania danymi. Osiągnęli oni istotne korzyści, takie jak:

  • Dostęp o informacji o klientach w czasie rzeczywistym: 60% nowoczesnych specjalistów od marketingu twierdzi, że skutecznie połączyli — lub właśnie to robią — dane o klientach otrzymywane w czasie rzeczywistym z modelami predykcyjnymi i technikami statystycznymi, aby lepiej nawiązać cyfrowy dialog z klientami i zwiększyć skuteczność działań marketingowych.
  • Precyzyjne ukierunkowanie działań marketingowych: ponad połowa (55%) nowoczesnych specjalistów od marketingu wyszło poza segmentację grup docelowych na podstawie informacji demograficznych i informacji o firmach i zaczęło segmentować klientów na podstawie bardziej osobistych kryteriów i zainteresowań; 87% uznało, że ich komunikaty stały się bardziej ukierunkowane na konkretne segmenty, osoby lub potrzeby klientów.
  • Lepsza jakość danych: prawie 70% nowoczesnych specjalistów od marketingu używa formalnych, spójnych technik zbierania danych; 31% korzysta z inteligentnego śledzenia w oparciu o informacje zwrotne w czasie rzeczywistym oraz śledzenia zachowań klientów.

źródło: Oracle

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login