Crysis ma być w tym roku kamieniem milowym dla graczy PC. Udowodni wszystkim, że ich platformy są znacznie bardziej zaawansowane technicznie niż obecne konsole. Oczywiście trzeba mieć na uwadze fakt, że sprzęt wymagany do odpowiedniego odpalenia Crysis jest droższy od konsoli o około 400 dolarów. Jednak nie ma się co dziwić i chyba wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić, że najlepszy sprzęt komputerowy przeznaczony do giercowania odpowiednio kosztuje.
Po miesiącach zgadywanek na temat wymagań systemowych stawianych przez Crysis, ujawniono oficjalną specyfikację dla nowej gry. Gracze korzystający z systemów Windows Vista będą potrzebować delikatnie szybszych maszyn wyposażonych w nieco więcej pamięci niż komputery użytkowników Windowsa XP.
Minimalne wymagania
- OS Windows XP lub Windows Vista
- Procesor 2.8 GHz dla XP lub 3.2 GHz w przypadku Vista
- Pamięć 1.0 GB RAM dla XP lub 1.5 GB RAM dla Vista
- karta graficzna z 256 MB pamięci
- karta muzyczna zgodna z DirectX 9.0c
Obsługiwane procesory:
Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz dla Vista)*
Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz dla Vista)*
AMD Athlon 2800+ (3200+ dla Vista)*
*) lub szybszy
Obsługiwane karty graficzne:
GeForce 6800 GT lub mocniejszy, Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro dla Vista) lub mocniejszy.
Odpowiedniki tych grafik w notebookach mogą działać, ale nie są obsługiwane. Zintegrowane w chipsetach grafiki nie są obsługiwane.
Zalecany sprzęt do gry:
- OS Windows XP / Vista
- Procesor Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz lub AMD Athlon 64 X2 4400+
- Pamięć 2.0 GB RAM
- karta graficzna GeForce 8800 GTS/640 lub jej odpowiednik
Niestety, właściciele komputerów spełniających minimalne wymagania sprzętowe nie powinni się spodziewać fajerwerków. W zasadzie to co zobaczą na ekranie nie będzie przypominać nic a nic z tego co widzieli w demach i na zrzutach ekranów. Cevat Yerli, CEO w firmie Crytek, wyjaśnił w rozmowie z GameSpot: „Jeżeli chodzi o jakość cieniowania i tekstur grafiki w grze Crysis uruchamianej na komputerze spełniającym minimalne wymagania sprzętowe, będzie ona porównywalna do tytułów sprzed około trzech lat. Jednak poziom detali geometrii jest znacznie wyższy niż w przypadku gier tamtej generacji. Skalowanie ma miejsce na wielu płaszczyznach takich jak jakość cieniowania, rozdzielczość tekstur, czy cienie. Widoczność i interaktywność są zbliżone do Far Cry.”
Yerli dodał jeszcze: „Jestem szczęśliwy, że udało nam się odchudzić Crysis, który jest średnio dziesięciokrotnie bardziej wymagający od Far Cry i zbliżyć go do wymogów sprzętowych stawianych przez konkurenta. Crysis to jednak tytuł, który ma wyznaczać dzisiejsze i przyszłościowe standardy highendowych gier. Cieszcie się nim na ile tylko pozwolą Wam na to Wasze komputery. Gra przypomina trochę koncepcyjny samochód przyszłości, który można nabyć już dziś.
Crysis ma pojawić się w sprzedaży detalicznej 16 listopada. W demko będzie można zagrać już 26 października.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!