Próbowaliście dziś wpisać w wyszukiwarkę Google "barbie"? Jeśli tak to zapewne dostrzegliście, że poza standardowymi wynikami wyszukiwania pojawia się coś jeszcze. To efekt promowania przez Google kinowego hitu tego lata.
Barbie, bo właśnie o tę produkcję chodzi, początkowo nie zaliczano do najciekawszych premier kinowych 2023 r. Z kolejnymi pojawiającymi się informacjami i materiałami sytuacja ulegała jednak zmianie. Film właśnie dziś ma swoją premierę i już określany jest mianem przeboju, który pod względem przynoszonych zysków może zapisać się jako jeden z największych w historii.
Google promuje Barbie
W Google często pojawią się różnego rodzaju akcje specjalne. Czasem to Google Doodle (tymczasowa zmiana logo na stronie głównej Google w celu uczczenia niektórych świąt czy wynalazców), a czasem coś jeszcze bardziej rzucającego się w oczy i związanego z, jak widać dziś, premierą filmu.
Wyszukiwarka reaguje na "barbie", ale też zbliżone frazy pokroju "barbie movie" czy "barbie film" (wpisywane w innych językach również) oraz na nazwiska aktorów obsadzonych w głównych rolach.
Strona zmienia kolor na, jakżeby inaczej, różowy. Pojawią się też cyfrowe fajerwerki. Przez chwilę, ale jeśli komuś bardzo się spodobają to jeden z dwóch przycisków pozwala uruchomić sekwencję od nowa. Drugi natomiast pozawala szybko udostępnić stronę ma popularnych portalach społecznościowych lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
Barbie zwiastun
Film Barbie skazywany na sukces
Film określany jest mianem połączenia komedii romantycznej oraz fantasy. Reżyserem jest Greta Gerwig, która współtworzyła też scenariusz. Obsada z pewnością nie może być określana jako anonimowa. W głównych rolach występują Margot Robbie (Barbie) i Ryan Gosling (Ken). Poza nimi do produkcji zaangażowani zostali m.in. Will Ferrell, Michael Cera czy Kate McKinnon.
Analitycy szacują, że tylko premierowy weekend wyświetlania Barbie w kinach może przynieść ponad 200 mln dolarów przychodów. To prognozy dwukrotnie wyższe niż w przypadku innego głośnego filmu wchodzącego teraz na wielkie ekrany - Oppenheimer. Warto zauważyć, że na Barbie wydano 145 mln dolarów, a więc koszty mogą zwrócić się błyskawicznie i już po pierwszym weekendzie od debiutu produkcja będzie przynosić zyski.
Komentarze
9