Według francuskiej firmy analitycznej XiTi Monitor, darmowa przeglądarka internetowa mocno zyskuje na popularności w Europie i w odległej Australii, Nowej Zelandii. Dla przykładu, aplikacja sygnowana ognistym lisem używana jest przez 45% Internautów w Finlandii, blisko 43% użytkowników sieci w Polsce, a na Słowacji i Węgrzech popularność Firefoxa oscyluje na poziomie 40-41%. Biorąc pod uwagę konieczność dodatkowego pobrania aplikacji z sieci, nowe wyniki obrazują jak dobrze może poradzić sobie sprawdzony produkt rekomendowany np. przez znajomych. Mozilla Foundation praktycznie nie prowadzi działań marketingowych mających na celu zwiększenie popularności aplikacji.
Jednak jest jeszcze dużo do zrobienia. Konkurent przeglądarki zintegrowanej z system Windows, ma tylko 30% udziałów na rynku estońskim, greckim, austriackim, nowozelandzkim, chorwackim. Przypomnijmy, że Internet Explorer mimo silnego spadku popularności, nadal używany jest w globalnym ujęciu, przez 66% użytkowników sieci. Firefox może pochwalić się tylko 28% i drobnym wzrostem w ciągu ostatniego półrocza.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!