Interfejs użytkownika konsoli Xbox One - czy Microsoft czymś nas zaskoczył?
Podczas targów Gamescom 2013 firma Microsoft zaprezentowała interfejs konsoli Xbox One. Niestety, prezentacja była zamknięta.
Podczas targów Gamescom 2013 odbywających się w niemieckiej Kolonii firma Microsoft zorganizowała zamknięty pokaz swojej nadchodzącej konsoli Xbox One. Zgromadzeni goście mieli możliwość nie tylko podziwiać samą konsolę, ale i również jej interfejs, który znajduje się jeszcze w fazie beta.
O nadchodzącej konsoli Microsoft Xbox One wiemy już dużo, znamy jej kompletną specyfikację techniczną, poznaliśmy jej cenę oraz datę premiery, a także dowiedzieliśmy się, jakie gry, będą tytułami startowymi.
W maju podczas prezentacji konsoli Xbox One, pokazano jedynie szczątkowe informacje dotyczące wczesnej wersji interfejsu. Już wówczas wiedziano, że będzie on zbliżony do tego, co stosuje gigant z Redmond w desktopowym systemie operacyjnym oraz tym dla urządzeń przenośnych.
Podczas targów Gamescom 2013, odbyła się zamknięta prezentacja konsoli. Niestety jak ujawniają obecni na niej dziennikarze, organizatorzy prezentacji zabronili w jakikolwiek uwieczniać prezentowane materiały. Stąd jedyne czym dysponujemy to relacją słowną oraz niewielką ilością udostępnionych z okazji targów zdjęć samego interfejsu.
Z udostępnionych zdjęć możemy wywnioskować, że nowy interfejs użytkownika w nadchodzącej konsoli będzie bardzo zbliżony do tego, który obecny jest w Xbox 360, a także tym, co prezentuje Microsoft w systemie Windows 8 oraz Windows Phone 8. Jak informuje redakcja PocketLint, która była obecna podczas pokazu, nowy interfejs wygląda na bardzo przyjazny dla użytkownika i sprawia, że poruszanie po konsoli staje się w maksymalny sposób łatwe i proste.
Jak zapewniają obecni na prezentacji dziennikarze, bardzo ważnym elementem Xboxa One będzie … Kinect. Według ich relacji Kinect od razu rozpozna, kto zasiądzie przed konsolą i na podstawie tego dostosuje ekran główny do zdefiniowanych wcześniej przez użytkownika preferencji. Zawierać się w tym będą ustawienia, wygląd, czy też zapisy z gier. Co ważne funkcja będzie działała nawet na konsolach innych osób, z których skorzysta użytkownik.
Idąc dalej, Kinect miałby rejestrować wszystkie poczynania użytkownika, świadczyć o tym ma funkcja nagrywania, którą użytkownik będzie mógł aktywować głosowo. Wówczas Kinect rozpocznie nagrywanie, co ważne materiał rejestrowany będzie nawet 30 sekund przed wypowiedzeniem odpowiedniej komendy - co sugeruje, że Kinect w tle będzie prowadził nagrywanie.
Źródło: Engadget, PockketLint, Winbeta, gamespot (wideo)
Komentarze
18Interfejs w PS3 zawsze bardziej mi się podobał. Ten w X360 jest taki kolorowy, słitaśny i dziecinny.
(..)