Xbox Series X pozwoli błyskawicznie wznowić zatrzymaną rozgrywkę. Nawet po restarcie konsoli
Wydajność konsol nowej generacji zapowiada się naprawdę obiecująco. Twórcy gier otrzymają spore pole do popisu, Microsoft i Sony również. Już na dzień dobry gracze powinni dostać kilka ciekawych funkcji. Jedna z nich powoli zaoszczędzić czas i nerwy.
Błyskawiczne wznawianie rozgrywki na Xbox Series X
W kontekście specyfikacji Xbox Series X wiele mówi się o dysku SSD nowej generacji. Bardzo szybkim, eliminującym ekrany ładowania. Ostatnio w centrum zainteresowania znalazła się funkcja szybkiego wznawiania rozgrywki, która z każdymi kolejnymi informacjami zapowiada się coraz lepiej.
Już wcześniej ujawniono, że korzystający z Xbox Series X będą mogli w dowolnej chwili wrócić do rozgrywki, nawet w przypadku kilku zatrzymanych tytułów. Producent opisuje to mianem „szybkiego wznawiania wielu gier”. W ostatnim wywiadzie Larry Hryb (znany wielu jako Major Nelson) doprecyzował, iż funkcja ta będzie działała nawet w przypadku restartu konsoli.
„Musiałem zrestartować konsolę, ponieważ miałem aktualizację, ale potem wróciłem do gry. Od razu do momentu, w którym przerwałem. Tak więc przetrwa restart.”
12 teraflopów i audio ray-tracing
Nie dalej jak kilka dni temu producent pochwalił się wydajnością Xbox Series X. Jak się okazało, sięgnie ona 12 teraflopów, a wśród najważniejszych funkcji wymienia się między innymi ray-tracing. Do tej pory nie padło jednak określenie audio ray-tracing, którego w ostatnim wywiadzie użył Jason Ronald, jeden z dyrektorów działu Xbox.
„Wraz z wprowadzeniem sprzętowego ray-tracingu, jesteśmy w stanie pokazać zupełnie nowy zestaw scenariuszy, czy to w zakresie bardziej realistycznego oświetlenie, lepszych odbić czy nawet takich rzeczy jak przestrzenny dźwięk uzyskując audio ray-tracing.”
Konkrety? Niestety jeszcze ich nie ujawniono. Prezentację poświęconą tej kwestii planowano na Game Developers Conference 2020, ale jak już informowaliśmy impreza została odowłana. Producent musi w związku z tym zaplanować coś innego. Bo z pochwalenia się nowymi rozwiązaniami zapewne nie zrezygnuje.
Źródło: vg247
Warto zobaczyć również:
- Poznaliśmy wydajność Xbox Series X. Konsola będzie naprawdę potężna
- Dla jednych ładny, dla innych co najmniej dziwny. Dlaczego Xbox Series X wygląda właśnie tak?
- Xbox Series X zaprezentowany - oto potężny rywal PlayStation 5
Komentarze
10Algortym jest wykonywany przez jednostki obliczeniowe GPU. Jednak na rynku gier PC nie zdobył większego wsparcia z racji dominującej pozycji nvidii oraz modelu biznesowego gdzie bez smarowania ciężko o wsparcie nowych bajerów producentowi o udziale ~25-30% rynku dGPU.
W konsolach stacjonarnych jest inaczej bo tutaj AMD ma 100% rynku i wreszcie TrueAudio może wypłynie na szerokie wody! Jako fan wysokiej jakości dźwięku przestrzennego w grach trzymam kciuki :)
Mam nadzieję że to poprawią w series x