YouTube zyskuje sobie coraz większą popularność na świecie i, jak pokazują najnowsze badania – nie inaczej wygląda sytuacja w Polsce.
Serwis YouTube jest niewątpliwym gigantem pośród stron umożliwiających oglądanie i udostępnianie materiałów wideo. Jest tak przede wszystkim dlatego, że właścicielem platformy jest firma Google – pomijając już nawet ogromną kampanię promocyjną, mamy tutaj dzięki temu między innymi dobry program partnerski dla twórców oraz bardzo szeroką gamę filmików z każdej niemal kategorii, za których oglądanie nie trzeba płacić.
YouTube zyskuje sobie coraz większą popularność na świecie i, jak pokazują najnowsze badania – nie inaczej wygląda sytuacja w Polsce. Aktualnie filmiki na tej platformie ogląda prawie 14 milionów internautów. Oznacza to, że liczba użytkowników wzrosła o niemal 11 milionów w porównaniu z 2006 rokiem, kiedy to YouTube został wykupiony przez Google, a także o milion w stosunku do roku ubiegłego.
„Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji. Co ciekawe, popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki „User Generated Content”, czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe” – skomentował Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu.
Poniżej prezentujemy wykres, przedstawiający zasięg serwisu YouTube wśród polskich internautów, stworzony na podstawie badań PBI:
Serwis YouTube jest liderem w polskiej sieci w kategorii wideo. Jak daleko w tyle zostawia on konkurencję? Jak się okazuje – bardzo. Wrzutę, która uplasowała się na drugiej pozycji, odwiedza miesięcznie nieco ponad 2,3 miliona użytkowników. Trzecie ToSieWytnie z kolei przyciąga co miesiąc niecałe 2 miliony widzów.
Źródło: PBI/Gemius, IHubMedia, Google
Komentarze
14