Prawa klientów e-sklepów
Czy wiemy jakie prawa przysługuja nam jako klientom e-sklepów? Czy korzystamy z nich w razie potrzeby? Co budzi nasze obawy podczas zakupów? Odpowiedzi na te pytania zebrała firma Trusted Shops w ramach badań przeprowadzonych w Polsce, Niemczech i Francji.
Badanie miało formułę konkursu, który sprawdzał wiedzę w następujących kategoriach - identyfikacja dostawcy, ochrona danych osobowych, warunki przedpłaty, prawo do odstąpienia od umowy oraz reklamacje. W Polsce udział w badaniu wzięło 685 internautów, którzy korzystają z sieci zakupowej Vobis. Wyniki sugerują, że większość kupujących w sieci potrafi ocenić, czy dany sklep internetowy jest godny zaufania oraz przestrzega praw konsumentów.
Aż 61% respondentów obawia się że oferta rabatowa połączona z warunkiem płatności online może działać na niekorzyść klienta. Niemcy i Francuzi są jeszcze bardziej nieufni. Odpowiedzi wskazują, że rozumiemy także zagadnienie ochrony praw osobowych.
Ale nie wszystkie kwestie są dla nas tak oczywiste, na przykład te związane z korzystaniem z produktów - na przykład 48% osób nie wiedziało, że nie można zwrócić płyty z grą komputerową, jeśli już z niej korzystaliśmy. Z kolei prawie jedna trzecia badanych nie jest świadoma przysługujących im praw gwarancyjnych w przypadku wykrycia wady w produkcie - wadliwy prezent świąteczny można reklamować w sklepie internetowym także po zakończeniu bożonarodzeniowego urlopu. Jeśli produkt jest uszkodzony, to można domagać się od sprzedawcy jego naprawy lub wymiany. Wadę należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od jej wykrycia.
Źródło: Trusted Shops
Art. zamieszczony za zgodą serwisu Techbyte.pl
Komentarze
13nie podam w jakim sklepie kupiłem produkt (nie będę robił anty reklamy).
W sklepie kupiłem chłodzenie do procesora firmy Zalman zgodnie z opisem miał on końcówkę 4pin (PWM). po dostarczeniu chłodzenia okazało się że jest końcówka 3 pin, na drugi dzień zwrot paczki z załączoną odmową z przyczyn błędnego opisu na stronie internetowej. po 2 dniach dostałem e-mail ze sklepu że nie zwrócą pieniędzy bo nie było błędu na stronie produktu. Co ja na to skopiowałem z regulaminu sklepu że mogę zwrócić nie używany towar przeciągu 14 dni od otrzymania bez podania przyczyny. jeszcze w tym samym dniu dostałem zwrot kasy za chłodzenie. mając i znając swoje prawa można dużo zyskać.
dam radę kupującym jak się nie jest pewny sklepu radze sprawdzić regon i nip robi się to za darmo oraz jeśli ktoś polega na samych opiniach kupujących poczytać o sklepie w http://www.opineo.pl/
jeśli chodzi o przypadek po wyżej trafił mi się tylko raz
przy zakupach poprzez internet jest zalecana rozwaga
pozdrawiam
ale główne pytanie brzmi skąd do cholery mamy takie spore ceny, nawet i to na pewno droższe niż w 'bogatszych' Niemczech ?