Samsung promuje przede wszystkim smartfony, LG dość mocno stawia natomiast na sprzęty gospodarstwa domowego.
Mawiają, iż reklama dźwignią handlu. Zachęcanie klientów do zakupu nie jest łatwe, kosztuje też sporo. Najlepiej uzmysławiają to kwoty, jakie na promowanie swoich rozwiązań przeznaczają największe firmy.
A chyba każdy zgodzi się z tym, iż zaliczają się do nich Samsung oraz LG. Z raportu Yonhap News Agency dowiadujemy się, jak duże pieniądze Koreańczycy przeznaczają na reklamę. I tak, w przypadku Samsunga mowa o kwocie 10.2 mld dolarów, a w kontekście LG o sumie 1.1 mld dolarów. W obydwu przypadkach są to wydatki za poprzedni rok.
Muszą się one jednak opłacać, ponieważ względem roku 2015 mówić należy o znacznych wzrostach. Samsung wydał w zeszłym roku około 15% więcej, a LG aż 21.4% więcej (nie bez znaczenia mógł okazać się chociażby debiut na Super Bowl).
Na co w głównej mierze przeznaczone zostały wymienione kwoty? Szczegółów niestety nie poznaliśmy. Raport sugeruje jednak, że Samsung najbardziej wykosztował się na reklamę Galaxy S7, Galaxy S7 Edge oraz pechowego Galaxy Note 7. LG natomiast starało się rozkładać wydatki bardziej równomiernie, prócz smartfonów promując równie mocno sprzęty gospodarstwa domowego.
W tym roku trend nie ulegnie raczej zmianie.
Źródło: androidheadlines, themalaymailonline, Wall Street Journal
Komentarze
9No ale genjósze marketingu zawzięcie malują słupki i opowiadają głupoty starając się uzasadnić swoją przydatność.
teraz wiadomo czemu po kilku miesiącach flagowy LG tak szybko tanieje - bo może ;)