Ostatnie badania G DATA Security Labs na temat ryzyka korzystania z sieci P2P wskazują, iż w pierwszym kwartale 2008 roku wzrósł odsetek potencjalnie złośliwych plików wśród oprogramowania związanego z grami. Dla graczy online sieci wymiany plików, takie jak eMule są popularnym źródłem kodów, patchy oraz innych programów, związanych z grami. Wielu z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, iż większość z plików, umieszczanych w sieciach P2P nie ma na celu im pomóc, ale zaszkodzić.
W styczniu 2008 roku 58 procent, a w lutym 62 procent programów dla graczy okazało się szkodliwymi plikami. W marcu odsetek ten sięgnął 67 procent. Gracze online stają się wyjątkowo atrakcyjnym celem dla cyber-ataków i przestaje dziwić, iż skradzione konta graczy mają większą wartość na internetowym czarnym rynku niż dane do kart kredytowych. G DATA Software przypomina graczom online o ryzyku związanym z działalnością przestępczą w Internecie i o konieczności korzystania z kompleksowego oprogramowania zabezpieczającego, na przykład G DATA TotalCare.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!