Mobilegeddon w Polsce, czyli mobilna rewolucja w biznesie online
Raport Bluerank na temat zmiany algorytmów wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Wniosek jest prosty, Google wspiera strony mobilne.
W kwietniu bieżącego roku Google zmienił algorytmy wyszukiwania na urządzeniach przenośnych, promując witryny dostosowane do mobilnych przeglądarek. W raporcie Bluerank czytamy, że w próbie wyszukiwania 63 słów kluczowych, przeprowadzonej przed i po implementacji nowego algorytmu, aż 31% stron niedostosowanych do stron mobilnych pogorszyło swoje pozycje w Google.
Wyszukiwane słowa kluczowe zostały podzielone na następujące kategorie: serwisy ogłoszeniowe/e-commerce, finanse i bankowość oraz RTV i AGD. Serwisy, które nie zoptymalizowały swoich stron pod kątem urządzeń mobilnych wyraźnie straciły na rzecz witryn dostosowanych pod mobile, co może wywrzeć spory wpływ na prowadzenie biznesu online.
W grupie TOP70 największych polskich serwisów e-commerce, aż 70% dostosowało swoje witryny do urządzeń mobilnych. Pozytywnym trendem jest również fakt, że wiele usprawnień miało miejsce w branżach, które do chwili zmian algorytmów wyszukiwania nie sprzyjały urządzeniom mobilnym. Jeśli chodzi o 100 największych serwisów internetowych w Polsce, to aż 78% z nich posiada strony zoptymalizowane pod kątem przeglądarek mobilnych.
Raport Bluerank pokazuje, jak ważne w prowadzeniu biznesu online, opartego na organicznych wynikach wyszukiwania, jest przystosowanie witryn pod rozwiązania mobilne. Wydaje się, że przygotowanie mobilnej wersji serwisu jest nie tylko zabiegiem zwiększającym konkurencyjność, ale wręcz wymaganym dla utrzymania efektywności prowadzonej działalności.
Źródło: Bluerank
Komentarze
5