Zotac GTX 680 AMP! Edition i GTX 680 4GB: karty dla maniaków wydajności - specyfikacje
W sam raz do podkręcania
Zotac wprowadził do swojej oferty kartę graficzną GeForce GTX 680 AMP! Edition, a więc niestandardową konstrukcję z masywnym chłodzeniem oraz mocno podniesionymi taktowaniami. Dodatkowo producent ten zaprezentował również referencyjną wersję z podwojoną dawką pamięci.
Jakiś czas temu pisaliśmy o całkowicie niereferencyjnej karcie Zotac GeForce GTX 680 Extreme Edition, która niedługo później zasłynęła z wysokiego potencjału na podkręcanie. Niestety konstrukcja ta nie pojawiła się w europejskich sklepach. Na szczęście producent ten opracował dwie nowe wersje popularnej 680-tki, które na pewno pojawią się na naszym rynku.
Zotac GeForce GTX 680 AMP! Edition został fabrycznie podkręcony ze standardowych 1006 MHz (1058 MHz w trybie Boost) dla rdzenia i 6008 MHz dla pamięci, do odpowiednio 1110 MHz (1176 MHz w trybie Boost) i 6608 MHz. Na standardowej płytce drukowanej znalazł się układ graficzny GK104 z 1536 procesorami strumieniowymi oraz 2 GB pamięci GDDR5 o 256-bitowej magistrali.
Za zasilanie karty odpowiada 4-fazowa sekcja zasilania, natomiast dodatkowe zasilanie doprowadzane jest przez dwa 6-pinowe gniazda (umieszczone jedno nad drugim).
Na uwagę zasługuje potężne chłodzenie karty, które zajmuje aż 2,5 miejsca dla kart rozszerzeń. Składa się ono z masywnego radiatora, czterech miedzianych rurek cieplnych oraz dwóch wentylatorów. Całość z kolei przykryto efektowną obudową. Warto zwrócić uwagę na wystające ciepłowody, przez które karta jest wyższa niż standardowo.
Model ten dysponuje standardowym zestawem wyjść wideo, a więc dwoma DVI, jednym HDMI i jednym DisplayPort. Obok niego znalazły się dwa złącza SLI.
Specyfikacja karty graficznej Zotac GeForce GTX 680 AMP! Edition:
- procesor graficzny: GK104
- procesory strumieniowe: 1536
- taktowanie rdzenia: 1110 MHz (1176 MHz w trybie Boost)
- pamięć wideo: 2 GB GDDR5 256-bit
- taktowanie pamięci: 6608 MHz
- wyjścia wideo: 2x DVI, HDMI, Displayport
- dodatkowe zasilanie: 2x 6-pin
Drugi model – Zotac GeForce GTX 680 4GB – na pierwszy rzut oka wygląda jak referencyjna karta. Pracuje ona ze standardowymi zegarami – 1006 MHz (1058 MHz w trybie Boost) dla rdzenia i 6008 MHz dla pamięci. Producent wyposażył ją jednak w podwójną dawkę pamięci wideo - połowa kości znalazła się na awersie laminatu, a druga połowa na jego rewersie.
Chłodzeniem karty zajmuje się standardowy układ z radiatorem i wentylatorem. Na śledziu udostępniono dwa wyjścia DVI, jedno HDMI i jedno DisplayPort. Do poprawnego działania wymagane jest podłączenie dwóch 6-pinowytch wtyczek zasilających
Specyfikacja karty graficznej Zotac Zotac GeForce GTX 680 4GB:
- procesor graficzny: GK104
- procesory strumieniowe: 1536
- taktowanie rdzenia: 1006 MHz (1058 MHz w trybie Boost)
- pamięć wideo: 4 GB GDDR5 256-bit
- taktowanie pamięci: 6008 MHz
- wyjścia wideo: 2x DVI, HDMI, Displayport
- dodatkowe zasilanie: 2x 6-pin
Obydwie karty wkrótce powinny trafić do sprzedaży, ale ich ceny nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że w zestawie z nimi dodawane są gry Assassin’s Creed 3-Game Pack oraz kupon na 3-dniową wersję TrackMania 2 Canyon. Poniżej możecie zobaczyć krótki filmik z prezentacji wersji AMP! Edition.
Więcej o kartach graficznych GeForce:
- Point of View GeForce GTX 670: referencyjna karta na zdjęciach - specyfikacja i cena
- Zotac GeForce GTX 690: wydajna karta z grami z serii Assassin’s Creed - specyfikacja
- MSI GeForce GTX 670 OC: karta graficzna z układem Kepler GK104 na zdjęciach
- Gigabyte GTX 680 Super Overclock: mocna karta graficzna na zdjęciach
Źródło: Zotac
Komentarze
40Alan Wake's American Nightmare !!!
Kolejna świetnie zapowiadająca się gra, po Max Payne 3 . Hitman Absolution i FarCry 3. Ciekawe która gra z tych czterech będzie miała najlepszą jakość graficzną.
W rozdziałce 1920x1200 trudno kartę zmusić do ciągłej wytężonej pracy, wentyl w mojej obudowie niesłyszalny. Polecam.
http://forum.benchmark.pl/topic/47966-penumbra-black-plague-extreme-texture-pack-made-by-me/
i mam pytanie, czy jest możliwość aby ten mod graficzny działał poprawnie tylko na kartach NVIDIA, a na Radeonach już nie ? Czy np. można w jakiś sposób inaczej zapisać tekstury czy zrobić jakiś inny trik ?