Najnowszy gadżet NVIDII może się podobać, choć ma kilka istotnych wad. Po pierwsze, trzeba mieć odpowiednią kartę graficzną. Po drugie, karta ta musi być dostatecznie szybka, podobnie zresztą jak pozostałe komponenty komputera, bo 3D Vision ma "zdwojony" apetyt na wydajność. Monitory potrafiące współpracować z nowością z Santa Clara pracują w nominalnych rozdzielczościach 1680 x 1050 pikseli - jeśli zechcesz grać w takim trybie (a jest to optymalny tryb), jeden z nowszych GeForce'ów, szybki procesor i dużo pamięci RAM to podstawa, by liczba klatek/s była zadowalająca przy włączonych wszystkich efektach wizualnych. I po trzecie - konieczność posiadania Windows Visty to następny warunek do spełnienia, a przecież większość polskich użytkowników nadal korzysta z Windows XP.
Z drugiej strony mamy do czynienia z innowacyjną technologią, w dodatku łatwą w obsłudze. Okulary są bezprzewodowe, wystarczająco długo pracują na baterii, a sama instalacja jest uproszczona do minimum. NVIDIA opracowała naprawdę interesujący produkt i jeśli zadba o to, by przyszłe gry wykorzystywały cały potencjał drzemiący w stereoskopowym 3D, to użytkownicy lubujący się w grach PC będą mogli zacierać ręce. I rozbijać skarbonki.
Na razie jednak polecam się wstrzymać. Dotychczasowe gry, owszem, współpracują z 3D Vision, ale efekty nie są na tyle oszałamiające, by były warte kwoty wynoszącej ponad 2000 zł. Sama głębia obrazu to za mało - potrzebne są obiekty i postacie wyskakujące z ekranu!
Poczekajmy więc na przyszłe gry. Wyjdzie nam to tylko na dobre, bo i ceny zarówno monitorów, jak i okularów nieco spadną.
Zestaw 3D Vision otrzymuje od nas wyróżnienie Super Produkt. Przede wszystkim za innowacyjne rozwiązania i potencjał, który można odkryć już teraz za sprawą testu wbudowanego w sterownikach karty graficznej. Dzięki temu mam pewność, że po kilku najbliższych miesiącach, gdy pojawią się gry w pełni wykorzystujące możliwości 3D Vision, nagroda redakcji Benchmark.pl będzie całkowicie uzasadniona. Co jak co, ale wyskakujących z ekranu obiektów jeszcze nie było - nie dla domowego użytkownika, a nowość NVIDII ma ogromne szanse, by stać się produktem właśnie dla masowego odbiorcy.
Moja ocena | |
plusy: • Innowacyjność • Znakomity efekt 3D! • Łatwa instalacja • Obsługa wielu dotychczasowych gier • Obsługa HDTV i projektora • Możliwość używania kilku par okularów przy jednym ekranie • Okulary dla każdego użytkownika (również tych z wadą wzroku) | |
minusy: • Wysoka cena łączna (okulary + monitor 120 Hz to minimum) • Po kilku godzinach nieustannej gry może zmęczyć wzrok • Potrzebny bardzo wydajny komputer | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 800 zł (okulary) Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 1400 zł (monitor) | |
Komentarze
51Już sobie wyobrażam korzystanie z kompa od środka :P :D hahah
Jak urządzonko nie będzie tylko gadżetem, będzie kosztowało max 500PLN i będę miał pewność że karty nVidii mają lepszą wydajność niż ATI to wtedy może zainwestuję. A na razie:
"efekty nie są na tyle oszałamiające, by były warte kwoty wynoszącej ponad 2000 zł" :)
Już wiele lat temu grałem u kolegi na czymś takim tyle, że podłączało się to pod zwykłe wyjście VGA (była wstawiana przelotka pomiędzy kartę grafiki a monitor). Do informowania okularów obraz dla którego oka jest aktualnie wyświetlany był wykorzystywany jeden z sygnałów identyfikacji monitora (chyba SCL). Podobnie jak teraz i wtedy był potrzebny monitor CRT który dawał radę wyświetlić con. 100-120 obrazów na sekundę (wtedy to były raczej drogie monitory - podobnie jak teraz z tymi LCD).
Takie okulary robiła m.in. nieistniejąca już dziś (chyba) firma ELSA. A karta graficzna o ile pamiętam chyba na chipie S3 Savage, też firmy ELSA. Efekt był jak na owe czasy powalający. I same okulary wcale nie były bardzo drogie (znacznie tańsze niż karta graficzna), natomiast wymagały drogiej karty graficznej ELSA (nie chodziły z dowolną no-name).
Wreszcie ludzie madrzeja :)
Pozdrawiam.
Proszę się dobrze zastanowić nad zakupem takich okularów bo trza mieć naprawdę odporne oczy(przy tych 120Hz). Ja dużo gram ale na takich okularkach to ciężko jest pograć 1 godzine!!
no chyba że ktoś lubi grać ze łzami w oczach.
Jeśli chodzi o 3D w grach to strzelanki nawet nieźle wyglądały a jakiś colin 3(albo 4 nie pamiętam) to normalnie powalał na kolana(tylko trza było dać se widok z przed auta)
Mialem okazje testowac te okulatki 2 miesiace temu na 3x GTX 260 i na UT3... smigalo fajnie :)
Fakt faktem - trzeba miec wydajnego kompa.. w koncu trzeba mu zapewnic odpowiedni poziom generowania klatek :)
http://www.komputronik.pl/Monitory_LCD/27_LG_Flatron_M2794DP_PZ_z_tunerem_TV_MPEG_4_/pelny,id,71586/
Jeśli nie ten to jaki inny który także ma 27 cali, przekątne 16:9, tuner MPEG-4 oraz dwa złącza HDMi obsługujące HDCP?? xD
Proszę o pomoc.
monitor tez musial biegac na 120Hz.No i super gra dlaczona(nadal w nia gram)DRAKAN order of the flame.
HAHAHA-rewolucja
odnosze wrazenie ze wraz z nowym lejautem zmnienil sie tez kontent i target... jaka jest teraz misja benchmark.pl??? kto jest glowna grupa docelowa benchmark.pl??? wojtek, benchmark.pl to jedno z twoich dzieci - chyba dawno sie z nim nie widziales :/
Cóż rozumiem producentów którzy kombinują jak "skroić" naiwnym klintom pieniądze. Ale jak pamiętam efekty z w/w GF skórka nie warta wyprawki. Fakt, teraz gry są z lepszą grafiką to i efekty lepsze. Ale wady starej wersji zapewne zostały - ból oczu, łzawienie po kilkunastu minutach. No i wizyta u okulisty w tle.
A nowością jest wymóg monitora LCD 120 Hz, chociaż to można zapewne obejść monitorem kineskopowym 120 Hz ( w sumie nawet 100 Hz) za 100 zł. ;P
Czekam teraz na niusa 2009 o prototypowym hełmie wirtualnym ;P
a ta cena monitora jest dosyc wysoka... mam dokladnie ten sam model Samsunga kupiony w UK za 120F co wychodzi na okolo 600 zl.
Bo co z tego że widzę "ściany" wokół siebie skoro są na nich wielkie kwadraty i piksele? :)
teraz z grafiką jaką mamy w kryzysach, codach i innych cudeńkach chyba pora będzie poszukać tych okularków i podpiąć do aktualnego zestawu... ciekawe czy zadziałają ;)
Nie powinny być one ze sobą powiązane, bo to wychodzi tragiczny wydatek wtedy, a za cene tamtego monitora napewno znajdziemy o niebo lepszy.
Zainteresujcie się IZ3d Driver.
Sprawdzalem na Street Fighter IV, COD 4, Bionic Commando.
Efekt świetny i to przez zwykłe okulary 3d (różowo niebieskie, jakie dają w kinach).
Pozdrawiam :)
> joker69 ..a co do tego ekranu testowego z logo nVidii to pamiętam taki sami miałem ;).
Z grubsza jestesmy 10lat do przodu i nadal jestesmy karmieni tymi samymi bajkami ze za chwile z monitora wyskoczy dinozaur....
Ale jak na razie to tylko my jestesmy dinozaurami robionymi w ....
smutne.
dlaczego przed "szybę" monitora na ówczesną chwilę [wiosna 2011] efekt 3D "wyskakiwał" tylko w demie 3D vision i w niczym innym? Wyjaśniłem to na przykładzie porównując avatara 3D w zwykłym kinie i jakieś discovery w imaxie - w imax wszystko wychodzi przed ekran i granicą jest właśnie "tafla ekranu" w zwykłych kinach niewiele co wychodzi za to tworzy się głębia jak by wewnątrz ekranu i podobnie jest w 3D Vision na monitorach [byłem już po testach].
Jedyną pozycją w pełni z tego dobrodziejstwa korzystającą był wtedy jedynie H.A.W.X.2 - i gość się zdziwił tym pytaniem - mina była priceless :P - oczywiście by jakoś wypaść na forum, odpowiedział że za to odpowiedzialni są producenci gier, którzy jeszcze nie zaimplementowali tej technologii w pełni.
drugim pytaniem było pytanie o 3D vision surround - jak to ma dobrze działać, jak nie da się patrzeć na 3 monitory jednocześnie, a 3d Vision dział dobrze jak patrzysz się na nie bezpośrednio i prostopadle, bo do dobrego działania tego rozwiązania potrzebna jest para oczu w dokładnie takim samym %. Jeśli prawe oko nie będzie widziało dobrze lewego monitora, a lewe prawego, to migawkowość się zwiększy i będzie widoczna w tzw. peryferii i będzie bardzo męczyła oczy - gość zdziwił się jeszcze bardziej i po chwili powiedział, że tego jeszcze nie rozwiązali i nie można stawiać monitorów w trapez, lepiej jak by stały obok siebie by zminimalizować przeciwległe kąty.
info proszę na gg:1005632