Gry: wpływ RAM i OC
Testy AMD A8-5600K wykonaliśmy w trzech ustawieniach:
- ustawienia domyślne z RAM 1333 MHz
- ustawienia domyślne z RAM 1866 MHz
- OC - procesor podkręcony do 4,3 GHz i układ graficzny podkręcony do 950 MHz (RAM 1866 MHz)
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 40 33 |
OC A8-5600K | 37 30 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 33 27 |
A10-5800K – 1333MHz | 33 27 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 29 24 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
A10-5800K – 1866MHz | 45 37 |
OC A8-5600K | 43 35 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 37 31 |
A10-5800K – 1333MHz | 37 30 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 32 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
OC A8-5600K | 65 53 |
A10-5800K – 1866MHz | 65 47 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 58 46 |
A10-5800K – 1333MHz | 57 42 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 51 39 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
A8 z pamięcią 1866 MHz działa widoczenie szybciej od topowego modelu A10, pracującego z pamięcią 1333 MHz. Później do głosu dochodzi jednak większa liczba procesorów strumieniowych w zintegrowanej grafice A10. Jedynie w rozdzielczości 1280x720 podkręcony A8 ląduje na pierwszym miejscu, lecz tylko w ilości klatek minimalnych.
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
OC A8-5600K | 29 24 |
A10-5800K – RAM 1866MHz | 29 22 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 27 19 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 23 20 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 22 17 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
OC A8-5600K | 33 28 |
A10-5800K – RAM 1866MHz | 33 28 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 31 24 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 27 22 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 25 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie, AA x0
A10-5800K – RAM 1866MHz | 54 39 |
OC A8-5600K | 54 38 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 51 33 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 44 33 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 42 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Z kolei w Sleeping Dogs podkręcenie A8 pozwala na prześcignięcie A10 z pamięcią 1866 MHz, ale jedynie w rozdzielczości Full HD. W 1680x1050 wyniki są identyczne, a w 1280x720 podkręcony A8 minimalnie przegrywa.
Borderlands 2 – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
A10-5800K – RAM 1866MHz | 29 23 |
OC A8-5600K | 28 22 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 26 21 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 23 18 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 20 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 – 1680 x 1080
[kl./s] niskie
OC A8-5600K | 32 26 |
A10-5800K – RAM 1866MHz | 32 26 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 29 23 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 26 20 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 23 19 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 – 1280 x 720
[kl./s] niskie
A10-5800K – RAM 1866MHz | 54 43 |
OC A8-5600K | 53 43 |
A8-5600K – RAM 1866MHz | 49 40 |
A10-5800K – RAM 1333MHz | 42 34 |
A8-5600K – RAM 1333MHz | 39 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W Borderlands, w zależności od rozdzielczości, wygrywa jeden lub drugi z układów. Widać że wyniki mogą się minimalnie różnić, niemniej należy założyć, że podkręcony A8 radzi sobie w grach mniej więcej tak, jak topowy układ A10-5800K pracujący z pamięcią 1866 MHz.