Testy przeprowadziliśmy na następujących platformach:
- zintegrowane układy graficzne HD 630 (Core i3 7100 z pamięciami DDR4 2400 i 3000 MHz), Radeon R7 (A10-7870K z pamięciami DDR3 1866 MHz i 2400 MHz) oraz Radeon R7 po raz drugi (A12-9800E z pamięciami DDR4 2400 MHz)
- zewnętrzne karty graficzne - sprawdziliśmy dwie tanie karty graficzne, a konkretnie Sapphire Pulse RX 550 i RX 560 (obie w wersjach 2 GB) z procesorem Pentium G4560.
Dobra, mamy połowę 2017 roku i nie testujemy w rozdzielczości niższej niż Full HD - bo wstyd.
Dirt Rally – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę] benchmark
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 141 95 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 125 89 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 51 42 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 45 37 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 40 32 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 38 30 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 2400 MHz | 36 28 |
Ta gra jest naprawdę świetnie zoptymalizowana. Przy ustawieniach niskich możemy grać w FHD nawet na integrze Intela. Energooszczędny A12 plasuje się pomiędzy starszym bratem, a Core i3.
Prey – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę]
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 89 72 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 58 51 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 26 21 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 22 18 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 22 18 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 17 14 |
Prey ma już wyższe wymagania i żadna z zintegrowanych grafik nie osiąga zadowalającego wyniku. Być może 65-watowa wersja A12 pozwoli dobić do 30 klatek na sekundę?
For Honor – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę] benchmark
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 89 68 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 59 46 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 26 20 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 24 18 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 23 18 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 15 12 |
Podobnie jak w Prey - szału nie ma. A12 na poziomie starszego A10.
Mass Effect: Andromeda – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę] skalowanie rozdzielczości wyłączone
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 54 41 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 48 35 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 21 16 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 19 15 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 16 13 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 12 10 |
Najbardziej wymagająca gra w naszym zestawieniu, czyli Andromeda, nie dopuszcza zintegrowanych grafik do głosu. Trzeba jednak przyznać, że jak na 35-watowy model, A12-9800E radzi sobie bardziej niż przyzwoicie. Gdyby udało się w nim zastosować pamięci taktowane zegarem 3000 MHz z pewnością przejąłby prowadzenie wśród zintegrowanych grafik.
Oczywiście zmniejszając rozdzielczość możemy spodziewać się szybszego działania gier - nawet z równoczesnym nagrywaniem rozgrywki przez mechanizm Radeon ReLive: