W testach wydajnościowych wykorzystujemy najnowszą wersję programu 3DMark – wyników nie można porównywać z rezultatami, które zostały uzyskane w starszych testach płyt głównych. Pomiary przeprowadziliśmy przy użyciu układu graficznego HD 4600 zintegrowanego z procesorem.
Zapraszamy wszystkich do działu benchmarki. Znajdziecie tam linki do pobrania popularnych benchmarków, w tym PCMark 7 oraz 3DMark. Każdy zarejestrowany użytkownik może opublikować wyniki swojej maszyny.
ASRock UEFI
Płyta działa pod obsługą autorskiego UEFI, w którym znalazło się bardzo dużo funkcji – niejeden model konkurencji mógłby się tutaj zawstydzić. Pomimo faktu, iż nie jest to model dedykowany overclockerom, producent udostępnił sporo opcji do podkręcania. Jest też kilka interesujących, autorskich rozwiązań – np. możliwość aktualizacji UEFI do najnowszej wersji i funkcja pobrania sterowników na pamięć USB (wszystko z poziomu UEFI). Mniej doświadczonych użytkowników zapewne zainteresuj prosty przewodnik po głównych opcjach. Całość działa płynnie, a dostępne funkcje uszeregowano w intuicyjny sposób. Brawa dla programistów ASRocka!
Nie mogło też zabraknąć funkcji automatycznego przyspieszania procesora – w tym przypadku udostępniono kilka profili przeznaczonych dla modeli z odblokowanym mnożnikiem. Oprócz tego udostępniono możliwość przyspieszenia zintegrowanej grafiki.
Nasz Core i5-4670K podkręcił się do maksymalnej dostępnej częstotliwości – 4800 MHz (48 x 100 MHz). Pamięć RAM została nietknięta i nadal pracowała z taktowaniem 1333 MHz.
Pobór energii platformy
grafika zintegrowana [W]
Stan spoczynku | 27 |
Odtwarzanie wideo Full HD | 31 |
Aplikacje jednowątkowe | 46 |
Gra 3D | 55 |
Aplikacje wielowątkowe | 74 |
Platforma charakteryzowała się nieco niższym poborem mocy, aniżeli taka sama konfiguracja, ale już z większą płytą mATX lub ATX. Przy najmniej wymagających zastosowaniach było to około 30 W, przy trochę bardziej wymagających około 45-55 W, natomiast przy wielowątkowym obciążeniu procesora już około 75 W. Testy przeprowadziliśmy z użyciem zintegrowanego układu graficznego – w przypadku podłączenia zewnętrznej karty, odczyty byłyby wyższe (w zależności od samej karty).