Battlefield 3
1920x1200, Ultra
GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Battlefield 3
1680x1050, Ultra
GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dawno nie testowałem gry, która byłaby takim katem dla kart graficznych. Battlefield 3 jest bezwzględny. Ustawienia Ultra wyciskają z kart siódme poty. Referencyjne chłodzenie GTX 480 wyło niczym silnik Jumbo Jeta przy starcie. To co widzimy na ekranie w pełni usprawiedliwia wysokie wymagania. Przed premierą nie wierzyłem twórcom w ich pogróżki związane z konfiguracjami Crosssfire / SLi. Teraz zwracam honor. Wprawdzie nawet przy 31 kl./s. na GTX 470 grało się naprawdę przyjemnie, a efekt pływania na 6850 nie był aż tak wkurzający, jednak do pełni szczęścia (i 60 kl./s.) przydałaby się tutaj karta pokroju GTX 590 / HD 6990, tudzież inna konfiguracja z dwoma GPU. Obniżenie rozdzielczości powoduje zysk na poziomie 2-4 klatek. W wypadku silnika Frostbyte 2 to dość dużo. Będę się upierał, że dopiero spadki poniżej wartości 20-25 klatek są irytujące.
Battlefield 3
1920x1200, High
Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Battlefield 3
1680x1050, High
Radeon HD 6970 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6870 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 | ![]() ![]() |
Radeon HD 6850 | ![]() ![]() |
GeForce GTX 260 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5770 | ![]() ![]() |
Radeon HD 5750 | ![]() ![]() |
GeForce GTS 450 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Na poziomie detali "high" mogłem z powodzeniem grać niemal na każdej karcie. Oczywiście różnice pomiędzy wydajnością 6970 a GTS 450 są ogromne i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. GTX 260 radził sobie nieco lepiej od HD 5770 z prostej przyczyny: działał w trybie DX10. Obniżenie rozdzielczości do poziomu 1680x1050 przyniosło wzrost wydajności o 3-6 klatek na sekundę. Dzięki temu zabiegowi najsłabsze karty w teście przekroczyły granice 30 klatek.