Battlefield 3
1920x1200, Ultra
GeForce GTX 480 | 38 30 |
Radeon HD 6970 | 35 29 |
GeForce GTX 560 | 35 28 |
Radeon HD 6950 | 33 29 |
GeForce GTX 470 | 31 24 |
Radeon HD 6870 | 27 23 |
GeForce GTX 460 | 27 22 |
Radeon HD 6850 | 25 20 |
GeForce GTX 260 | 22 19 |
GeForce GTS 450 | 17 15 |
Radeon HD 5770 | 17 14 |
Radeon HD 5750 | 16 13 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Battlefield 3
1680x1050, Ultra
GeForce GTX 480 | 42 32 |
Radeon HD 6970 | 38 32 |
GeForce GTX 560 | 37 29 |
Radeon HD 6950 | 36 31 |
GeForce GTX 470 | 34 27 |
Radeon HD 6870 | 30 24 |
GeForce GTX 460 | 29 24 |
Radeon HD 6850 | 29 22 |
GeForce GTX 260 | 24 19 |
Radeon HD 5770 | 19 16 |
GeForce GTS 450 | 19 14 |
Radeon HD 5750 | 19 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dawno nie testowałem gry, która byłaby takim katem dla kart graficznych. Battlefield 3 jest bezwzględny. Ustawienia Ultra wyciskają z kart siódme poty. Referencyjne chłodzenie GTX 480 wyło niczym silnik Jumbo Jeta przy starcie. To co widzimy na ekranie w pełni usprawiedliwia wysokie wymagania. Przed premierą nie wierzyłem twórcom w ich pogróżki związane z konfiguracjami Crosssfire / SLi. Teraz zwracam honor. Wprawdzie nawet przy 31 kl./s. na GTX 470 grało się naprawdę przyjemnie, a efekt pływania na 6850 nie był aż tak wkurzający, jednak do pełni szczęścia (i 60 kl./s.) przydałaby się tutaj karta pokroju GTX 590 / HD 6990, tudzież inna konfiguracja z dwoma GPU. Obniżenie rozdzielczości powoduje zysk na poziomie 2-4 klatek. W wypadku silnika Frostbyte 2 to dość dużo. Będę się upierał, że dopiero spadki poniżej wartości 20-25 klatek są irytujące.
Battlefield 3
1920x1200, High
Radeon HD 6970 | 51 44 |
GeForce GTX 480 | 48 44 |
GeForce GTX 560 | 46 39 |
Radeon HD 6950 | 45 35 |
Radeon HD 6870 | 44 37 |
GeForce GTX 470 | 41 37 |
GeForce GTX 460 | 39 35 |
Radeon HD 6850 | 38 34 |
GeForce GTX 260 | 30 26 |
Radeon HD 5770 | 25 22 |
Radeon HD 5750 | 25 21 |
GeForce GTS 450 | 24 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Battlefield 3
1680x1050, High
Radeon HD 6970 | 57 47 |
GeForce GTX 480 | 53 46 |
GeForce GTX 560 | 51 42 |
Radeon HD 6950 | 49 37 |
Radeon HD 6870 | 48 38 |
GeForce GTX 470 | 45 40 |
GeForce GTX 460 | 42 36 |
Radeon HD 6850 | 41 35 |
GeForce GTX 260 | 33 28 |
Radeon HD 5770 | 30 25 |
Radeon HD 5750 | 30 23 |
GeForce GTS 450 | 29 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Na poziomie detali "high" mogłem z powodzeniem grać niemal na każdej karcie. Oczywiście różnice pomiędzy wydajnością 6970 a GTS 450 są ogromne i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. GTX 260 radził sobie nieco lepiej od HD 5770 z prostej przyczyny: działał w trybie DX10. Obniżenie rozdzielczości do poziomu 1680x1050 przyniosło wzrost wydajności o 3-6 klatek na sekundę. Dzięki temu zabiegowi najsłabsze karty w teście przekroczyły granice 30 klatek.