Pamięć RAM
Battlefield 3
1920x1200, Ultra
4 GB @1600 MHz | 36 30 |
4 GB @1333 MHz | 36 30 |
2 GB @1600 MHz | 35 29 |
2 GB @1333 MHz | 36 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Test wpływu ilości pamięci RAM na płynność animacji skończył się w zasadzie jak zawsze. Wyniki osiągane przez platformę z 4 GB RAM były identyczne jak te, które zmierzyliśmy w zestawie testowym z pojedynczą kością 2 GB. Oczywiście niedobór pamięci może nie być odczuwalny w samej grze, jednak po jej zminimalizowaniu i uruchomieniu innej aplikacji...
Procesor
Battlefield 3
karta 6970, 1920x1200, Ultra
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 36 31 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 36 31 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 19 10 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 4 1 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 36 29 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 35 28 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 15 7 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 4 2 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 35 23 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 34 27 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 17 7 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 4 1 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Testy CPU dowodzą, że Battlefield 3 wykorzystuje jedynie trzy rdzenie procesora. Różnice w średniej oraz minimalnej ilości klatek pomiędzy procesorami trzy- i czterordzeniowymi są w zasadzie zerowe. Schody zaczynają się po wyłączeniu dwóch rdzeni w procesorze Core i5 750. Spadek wydajności jest bardzo drastyczny, a gra staje się niegrywalna (przynajmniej na ustawieniach ultra). Obniżenie jakości grafiki nie przynosi żadnych efektów. Nie powinno to dziwić - przecież za jej wyświetlanie odpowiada przede wszystkim karta graficzna.
Nie miałem możliwości testowania na konfiguracji z procesorem dwurdzeniowym (jak wspomniałem wyżej, zmuszony byłem wyłączać rdzenie). Posiadaczy procesorów dwurdzeniowych proszę o podzielenie się z resztą czytelników swoimi opiniami w komentarzach. :-)
Vintage
Battlefield 3
Vintage, 8600 GT OC
1280x720 low | 22 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Do testów Vintage byłem zmuszony obniżyć wszystkie ustawienia do absolutnego minimum. Jak się okazało nawet to nie przyniosło pożądanych rezultatów. Średnie 22 klatki na sekundę, przy minimalnej ich liczbie szesnastu, to zdecydowanie za mało. Oczywiście rozdzielczość 720p (1280x720) można obniżyć nawet do 640x480. Gwarantuję jednak, że wasze serca i umysły tego nie wytrzymają.