Od strony technicznej Diablo 3 beta jest dla mnie swojego rodzaju zagadką. Z jednej strony otrzymaliśmy silnik graficzny, który powinien być bardzo nieskomplikowany, z drugiej wyniki testów wydają się nie do końca potwierdzać ten fakt. Oczywiście Diablo 3 nie ma wygórowanych wymagań. W zasadzie każda z testowanych przeze mnie kart radziła sobie przyzwoicie. Zagadkowe spadki wydajności wydają się wynikać raczej z doczytywania lokacji tuż po ich załadowaniu niż z błędnej optymalizacji silnika. Tak czy inaczej stan rzeczy na pewno zdąży się poprawić do chwili premiery gry.
Diablo 3 beta zwiastuje grę, która będzie miała szansę pretendować do tytułu roku. Grę, która zachowała w dużej mierze to, co gracze pokochali w poprzednich odsłonach. Jeżeli do dnia premiery Blizzard wprowadzi kilka drobnych poprawek, Diablo 3 stanie się pozycją obowiązkową na półce każdego szanującego się gracza. Każdego, kto widzi w tym tytule coś więcej niż tylko hack'n'slash.
Ocena: | |||
plusy: • tworzenie własnych przedmiotów • dom aukcyjny • grywalność • system fizyki • bardzo dobra oprawa dźwiękowa | |||
minusy: • znaczne uproszczenia w rozgrywce • nieskomplikowane zadania | |||
Prognozowana ocena: | |||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: nieznana (beta) | |||
Przeczytaj także: | ||||||||
Amiga CD32, Atari 2600, Sega Dreamcast i inne zabytki | Mody do Minecraft - jak instalować i skąd pobierać | Co hamuje rozwój gier |
Komentarze
112"GTX 450" - Powinno być:
GTS 450
lub
GTX 460
A czy sama gra będzie dobra? Cholera wie, zagramy to się przekonamy. Nie byłem jakimś wielkim fanem Diablo, w sumie to dłużej grałem tylko w pierwszą część, ale jeśli D3 ma być podobne do jedynki, to pewnie wypróbuję.
Strona 2, Shadow Quality: High ma ten sam obrazek co High od Texture Quality.
Ogólnee wyniki mocno zaskakujące, jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądać przy full wersjii i/lub kiedy to poprawią.
suma sumarum wychodzi na to, ze majac starego blaszaka sprzed 3-4 lat tez pogram w wysokich detalach - mysl przyjemna, choc odstrecza dzisiejsze info o koszcie 200 zl za gre. Majac na wzgledzie fakt ze nawet D2 dzis potrafi kosztowac i 50 zl nie spodziewam sie jakichs drastycznych obnizek ceny podstawki (jak rozumiem DLC tez beda), wiec chyba jeszcze poczekam z zakupem.
Zdaje mi się, że wersja finalna może być wolna od tych jak to autor nazwał spadków wydajności (których ja akurat za bardzo nie poczułem) i co najważniejsze nie są one moim zdaniem uzależnione od mocu układu graficznego.
Chciałbym się jeszcze odnieść do miejsca pomiaru, gdyż na tym cmentarzysku szkieletów raczej nie jest za wiele i w dużych grupach, jak i elementów zniszczalnych jest średnia ilość.
W becie występują miejsca gdzie potworów jest dużo więcej, a w pełnej wersji będzie można natrafić na ich jeszcze większą ilość pewnie, do tego jest pełno elementów zniszczalnych, i uruchomienie jednego AoE skilla może skasować je wszystkie. W takich miejscach spadki wydajności mogą być jeszcze większe ,gdyż silnik fizyki jest naprawdę rozbudowany.
Ja osobiście spadki wydajności odczułem też w grze w grupie, co nie jest uwzględnione w testach z tego co widzę, a szkoda , bo jest to gra nastawiona mocno na multi;-).
Sumując to wszystko-spadki wydajności mogą być większe niż te przedstawione na wykresach, chyba ,że w pełnej wersji Blizzard jakoś to ustabilizuje.
Niektóre przycinania się gry można zniwelować prostym sposobem: menadżer zadań i zabicie procesu od downloadera blizzarda (niestety nie pamiętam dokładnie nazwy a nie mam teraz jak sprawdzić) - wtedy losowe przycinania o których pisał autor ustają w dużej mierze.
Cytat z testyu CPU:
"Różnica w wydajności pomiędzy dwoma a trzema rdzeniami jest niewielka."
Tylko że dwa scrolle wyżej WIDAĆ WYRAŹNIE, ŻE KARTA GRAFICZNA NIE DA WIĘCEJ NIŻ 100FPS.
I pewnie z tego powodu wydajność na 4 rdzeniu leży (może jakiś wyścig między zasobami karty graficznej - CPU).
Mniej więcej po raz trzeci: CPU NIE TESTUJE SIĘ NA NAJWYŻSZEJ ROZDZIELCZOŚCI.
sama gra kiepska, rozczarowuje grafiką i miodnością, nie wiem czy z większą przyjemnością nie grałem w torchlighta
nie pisze z pewnością obiektywnie bo jestem fanboyem bliza i cały czas gram we wszystkie gry z tej stajni oprócz "lost vikinig"
na dzień dzisiejszy oceniam diablo 3 jako najsłabszą produkcję tej firmy - zdecydowanie :(
Różnica w grafice pomiędzy nisie a wysokie jest, ale bardzo mała
Najgorsze, że ten "trend" się nie zmieni do czasu pojawienia się konsol next genowych.
W blizzardzie mysla, powinni dopracowac tresc i otoczke olac graficzne dyrdymaly ktore nie poprawiaja wygladu, cenne ze jest troche fizyki.
już nie jedną przeżył :D więc myślę że da radę ale najgorsze lagi są :D a ledwo zipie z przejechania :D xD haha
A co do testów na wydajność... lokacji pomiaru wydajności powinno być więcej, powinny być też osobno testy w multi najlepiej w 4 osoby(Dlaczego? Jak już mówiłem to gra pod multi ,można grać oczywiście singla, ale też trzeba być cały czas podłączonym do battlenetu, o czym autor chyba nie wspomniał). Według mnie przez te 2 braki(lokacje,multi)test wydajności nie jest ani pomocny ,ani rzetelny(nie mówiąc o tym,że to beta więc silnik nie jest do końca zoptymalizowany).
Po za tym netbook to tylko do grania na studiach/w pracy :)
wlasciwy komp bez problemu w full detalach, ale i tak moim zdaniem : poczekajmy na premiere... robienie benchmarkow z wersji BETA ? jeszcze takiego czesgos nie widzialem :P
Zaskoczyło mnie to bardzo pozytywnie, bo gram na starym Radeonie 4890, i7 920, 6GB ram, Win 7 x64. Myślałem, że będę musiał zrobić upgrade sprzętu do D3, a tu takie miłe zaskoczenie.
Moim zdaniem dobra optymalizacja to jedna z cech gier Blizzarda.
nie wizę przeszkód żeby i tu się dało tak bawić
Tak więc stało się:) Co do grafiki można się przyczepić, ale rozgrywka, animacje i efekty towarzyszące przy niszczeniu hord ciemności są bezcenne. Wspaniały klimat i ta muzyka. Jak dla mnie sama przyjemność. Co do testów autor wspomniał o delikatnych przycięciach, które spowodowane są wczytywaniem lokacji na samym starcie, czyli przy pierwszym uruchomieniu gry. Właśnie mam tak samo, przez ok 30 sekund tak się wczytuje a potem śmiga poprawnie. Z ciekawości sprawdziłem fraps-em ilość fps, no i są te drastyczne spadki, min chyba miałem 28 fps. Dzieje się tak kiedy jest spora ilość wrogów i sieje zniszczenie:) ale to też nie zawsze :P Troszeczkę to psuje mi zabawę... spróbuje pokombinować w ustawieniach Nvidia, a nóż się uda coś poprawić.