Pamięci Thermaltake Toughram RGB 3200 MHz porównaliśmy do dwóch słabszych ustawień, symulujących tańsze zestawy: 2133 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35) i 2666 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35).
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 9289 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 9276 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9213 |
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 9882 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 9688 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9346 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 23397 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 23030 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 22865 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 24592 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 24242 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 24077 |
Ogólne wyniki nie pokazują dużej różnicy przy zastosowaniu pamięci 3200 MHz. Różnica jako tako jest widoczna dopiero przy składowej procesora - w teście Time Spy sięga kilku procent.
Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 119 91 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 114 88 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 103 79 |
Far Cry 5 potrafi wykorzystać szybsze pamięci - zmieniając moduły 2666 MHz na 3200 MHz, średnia liczba klatek wzrosła o 5 fps. Przy porównaniu do modułów 2133 MHz różnica wynosi aż 16 fps.
Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 137 121 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 129 114 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 116 103 |
Jeszcze lepiej to wygląda w grdze Wiedźmin 3 - pamięci 3200 MHz pozwoliły zwiększyć średnią płynność o 8 fps względem modułów 2666 MHz i o 21 fps względem modułów 2133 MHz.
Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 134 92 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 127 89 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 115 80 |
Bardzo dobrze to wygląda też w najnowszej części Tomb Raidera - zastosowanie pamięci 3200 MHz zwiększyło płynność o 7 fps w względem modułów 2666 MHz i o 19 fps względem modułów 2133 MHz.
World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 170 140 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 170 139 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 168 138 |
World War Z nie wykazał dużej różnicy po przejściu na szybsze pamięci - różnica wynosi 1/2 fps, więc w zasadzie jest pomijalna.