
Pamięci Thermaltake Toughram RGB 3200 MHz porównaliśmy do dwóch słabszych ustawień, symulujących tańsze zestawy: 2133 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35) i 2666 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35).
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() |
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() |
Ogólne wyniki nie pokazują dużej różnicy przy zastosowaniu pamięci 3200 MHz. Różnica jako tako jest widoczna dopiero przy składowej procesora - w teście Time Spy sięga kilku procent.
Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() ![]() |
Far Cry 5 potrafi wykorzystać szybsze pamięci - zmieniając moduły 2666 MHz na 3200 MHz, średnia liczba klatek wzrosła o 5 fps. Przy porównaniu do modułów 2133 MHz różnica wynosi aż 16 fps.
Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() ![]() |
Jeszcze lepiej to wygląda w grdze Wiedźmin 3 - pamięci 3200 MHz pozwoliły zwiększyć średnią płynność o 8 fps względem modułów 2666 MHz i o 21 fps względem modułów 2133 MHz.
Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() ![]() |
Bardzo dobrze to wygląda też w najnowszej części Tomb Raidera - zastosowanie pamięci 3200 MHz zwiększyło płynność o 7 fps w względem modułów 2666 MHz i o 19 fps względem modułów 2133 MHz.
World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej
3200 MHz / CL16-18-18-38 | ![]() ![]() |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | ![]() ![]() |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | ![]() ![]() |
World War Z nie wykazał dużej różnicy po przejściu na szybsze pamięci - różnica wynosi 1/2 fps, więc w zasadzie jest pomijalna.