SkyDrive działa podobnie jak Dropbox i Dysk Google. Po zainstalowaniu aplikacji SkyDrive w Windows tworzony jest specjalny folder. Każdy przesunięty do niego plik lub folder zostanie zaktualizowany w witrynie SkyDrive, a następnie na wszystkich pozostałych synchronizowanych urządzeniach. Microsoft udostępnił również aplikację dla komputerów Mac.
Witryna SkyDrive zapewnia wygodny dostęp do plików w chmurze. Aplikacja webowa umożliwia podgląd i edycję plików pakietu Microsoft Office, pracę nad dokumentami wielu osób jednocześnie z możliwością przywrócenia pliku do wcześniejszej wersji (funkcja kontrola wersji). Portal zapewnia narzędzia potrzebne do prezentacji zdjęć bezpośrednio z dysku internetowego m.in. funkcję pokaz slajdów z opcją wysyłania pokazów pocztą e-mail, opcje geotagowania, nadawania podpisów i publikowania zdjęć na Facebooku i Twitterze.
Microsoft udostępnił również aplikację SkyDrive na urządzenia z systemem Android, iOS oraz Windows Phone. W wersji mobilnej aplikacja SkyDrive pozwala na wyświetlanie plików zgromadzonych na dysku internetowym oraz wygodne zarządzanie nimi (usuwanie, porządkowanie, udostępnianie, przekazywanie innym itd.). Do SkyDrive można przekazywać serie zdjęć i dowolne pliki bezpośrednio z telefonu lub tabletu. Microsoft twierdzi, że SkyDrive oferuje najwięcej, jeśli używa się smartfonu z Windows Phone. Każde wykonane zdjęcie może być automatycznie wysyłane do folderu z aparatu, a następnie zapisane na dysku SkyDrive, gdzie zostanie w sposób bezpieczny zarchiwizowane. Bezpłatne Centrum Office pozwala na oglądanie i edycję plików programów Word, Excel i PowerPoint przechowywanych właśnie w SkyDrive.
W SkyDrive za darmo dostępne jest 7 GB na pliki i dokumenty. Jeśli potrzeba więcej miejsca, wówczas można wykupić dodatkową przestrzeń dysku w jednej z trzech opcji 20 GB (34 zł na rok), 50 GB (85 zł) albo 100 GB (169 zł).
iBard24
Usługa iBard24 łączy w sobie funkcje dysku internetowego z narzędziami do wykonywania kopii zapasowych danych w chmurze (backup online). iBard24 pozwala na łatwe współdzielenie dokumentów z innymi użytkownikami z opcją nadawania im indywidualnych uprawnień tylko do odczytu lub odczytu i zapisu. Ma wbudowane funkcje udostępniania plików w Internecie. W tym celu generowany jest unikalny odnośnik (link) do pliku, który umożliwia jego pobranie i zapisanie na dysku. Istnieje możliwość zabezpieczenia pobierania plików hasłem oraz wskazanie dokładnej daty, do której plik ten będzie udostępniany w Internecie. Wartym odnotowania jest fakt, że dysk iBard24 dostarczany jest przez spółkę iComarch24, która należy do Comarch – jednego z największych, polskich dostawców oprogramowania dla firm.
iBard24 powstał głównie z myślą o klientach biznesowych. Tworzenie kopii zapasowych odbywa się automatycznie według ustalonego harmonogramu. iBard24 ma wbudowane wsparcie dla protokołów CIFS/SMB oraz FTP, co pozwala na backup bezpośrednio z serwerów plików, bez konieczności wcześniejszego zgrywania danych na komputer użytkownika. Na serwerach iBard24 przechowywanych jest to 20 wersji tego samego pliku – w przypadku pomyłki lub awarii można odzyskać każdą z nich.
Na tle konkurencji, iBard24 wyróżnia funkcja tworzenia kopii baz danych Microsoft SQL Server. Zwrócić należy uwagę na fakt, że wsparcie dla backupu w chmurze zostało zaimplementowane w wybranych produktach firmy Comarch. Aplikacje Comarch ERP Optima, ERP XL, Altum czy OptiMED24 mają wbudowane funkcje tworzenia kopii zapasowych danych bezpośrednio na dysku iBard24.
Oferta iBard24 obejmuje kilka wariantów usługi o pojemności dysku od 10 GB do 1 TB. Koszt wynajęcia dysku 10 GB, z którego może korzystać maksymalnie 5 użytkowników wynosi 199 zł netto rocznie.
Syncplicity
Kolejną usługą w chmurze, która umożliwia skutecznie tworzenie kopii zapasowych danych oraz synchronizację plików między wieloma różnymi urządzeniami jest Syncplicity. Bezpieczeństwo danych przechowywanych w chmurze gwarantuje bardzo dobrze znana w branży zarządzania i przechowywania danych firma EMC, do którego należy spółka Syncplicity. Usługa synchronizuje dane między komputerami PC i Mac, a także urządzeniami mobilnymi. Producent udostępnił dedykowaną aplikację dla iPhone’a, iPad’a i urządzeń z Androidem, co pozwala na dostęp do plików także np. w podróży służbowej.
Sama firma pozycjonuje swoje rozwiązanie jako „Dropbox dla biznesu”. I nie ma w tym wielkiej przesady, bowiem to co wyróżnia usługę Syncplicity na tle konkurencji jest mechanizm dystrybucji plików na komputery, smartfony i tablety pracowników mobilnych. Każdy z nich ma zawsze dostęp do najnowszej wersji udostępnianych dokumentów, zdjęć czy wideo – nieważne gdzie i z jakiego urządzenia korzystają w danej chwili. To np. dobry sposób na dostarczenie przedstawicielom handlowym aktualnych cenników, broszur promocyjnych, druków zamówień czy zdjęć produktów.
Syncplicity automatycznie tworzy kopie zapasowe plików przechowywanych w folderach wskazanych przez użytkownika. Backup danych odbywa się w trybie ciągłym i jest w pełni zautomatyzowany. Każda zmiana pliku przez użytkownika powoduje przesłanie jego kolejnej wersji na serwery Syncplicity. Nie ma tutaj harmonogramu, który wymuszałby backup danych tylko o ściśle określonych godzinach. Nie ma też konieczności przesuwania ważnych plików do wydzielonego folderu synchronizacji, jak to robi się w przypadku usług Dropbox, Dysk Google czy SkyDrive.
Syncplicity z powodzeniem może być używany do wymiany dużych plików przez internet, zamiast przesyłania ich w formie załącznika do wiadomości e-mail lub udostępniania na serwerze FTP. Każdy udostępniany link do pliku możesz zabezpieczyć hasłem oraz ograniczyć czasowo.
Oferta dla użytkowników indywidualnych (Personal Edition) obejmuje darmowe konto o pojemności 2 GB z możliwością zwiększenia przestrzeni dyskowej do 50 GB za 15 dolarów miesięcznie. W taryfie dla firm (Business Edition) ceny rozpoczynają się od 45 dolarów miesięcznie za trzech użytkowników i nielimitowaną pojemność dysku na dane.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!