Chyba nikt nie jest zaskoczony, że podkręcona EVGA osiąga ciut lepsze wyniki od 'zwykłego' 8800 GTS 640MB. Ale różnica nie jest aż tak powalająca i bardziej ciśnie się tu na usta komentarz: zegar o 80 MHz wyższy, a wydajność raptem o 3% lepsza?
W 3DMarku 06 miejscami różnice są trochę wyższe, ale przecież to nadal nie jest środowisko do którego te karty zostały zaprojektowane. Aby wyciągnąć pełne wnioski musimy poczekać na aplikacje wykorzystujące kod ShaderModel 4.0.
Większość wymagających gier zgodnych z DirectX 9c, z pewnością będzie działać szybciej na podkręconym 8800 GTS 320MB, niż na zwykłym 8800 GTS 640MB. Nawet nasze pierwsze testy na grze Gothic 3, czy Oblivion, nie wykazywały jakiejś szczególnej przewagi kart wyposażonych w 640MB.
Jedynym znanym nam na dzień dzisiejszy przykładem gry, dla której wielkość pamięci ma znaczenie, jest Company of Heroes uruchomione w rozdzielczości 1920x1200. Pomimo znacznie wyższych zegarów GPU i pamięci, karcie EVGA wyposażonej w 320MB nie udało się pokonać 'klasycznej' wersji z 640MB.
EVGA 8800 GTS 320MB w wersji KO ACS3 to świetna karta. Wyższe częstotliwości, ciut lepsza wydajność od modeli 640MB, własne, wydajniejsze i cichsze chłodzenie. Czego chcieć więcej? Jeśli do gier używasz monitora z maksymalną rozdzielczością 1600x1200, taka karta z pewnością będzie świetnym wyborem. Jeśli jednak jesteś większym freakiem i dobra zabawa zaczyna się dla Ciebie dopiero w 1920x1200, lepiej zastanowić się na modelami wyposażonymi w więcej RAMu. Być może teraz niema to jeszcze takiego znaczenia, ale nie wiemy jakie wymagania przyniosą nam pierwsze gry obsługujące DirectX 10.
EVGA 8800 GTS 320MB KO ACS3 podkręcony GPU i pamięci wydajne i ciche chłodzenie |
Komentarze
3