Ostatnią grą, za pomocą której wykonaliśmy testy to Lost Planet 2. Gra ma wbudowany benchmark, jest on również dostępny jako samodzielny program. Testy Lost Planet 2 przeprowadziliśmy w trzech ustawieniach:
- 1680 x 1050, DirectX 9, ustawienia grafiki średnie
- 1680 x 1050, Direct X11, ustawienia grafiki wysokie
- 1920 x 1200, DirectX 11, ustawienia grafiki wysokie
Lost Planet 2: 1680 x 1050, DirectX 9
[FPS] Średnie, bez rozmycia, bez AA
Pamięć RAM 1866 MHz | 89 |
Pamięć RAM 1600 MHz | 87 |
Pamięć RAM 1333 MHz | 86 |
Niestety benchmark Lost Planet 2 nie podaje minimalnej liczby klatek na sekundę, więc musimy zadowolić się wartością średnią. Gra udostępnia dwa testy (A i B) - wykorzystaliśmy test B ze względu na jego powtarzalność. Przebieg testu A często może się różnić.
Lost Planet 2: 1680 x 1050, DirectX 11
[FPS] Wysokie, rozmycie, bez AA
Pamięć RAM 1866 MHz | 48 |
Pamięć RAM 1600 MHz | 48 |
Pamięć RAM 1333 MHz | 48 |
Lost Planet 2: 1920 x 1200, DirectX 11
[FPS] Wysokie, rozmycie, bez AA
Pamięć RAM 1866 MHz | 45 |
Pamięć RAM 1600 MHz | 45 |
Pamięć RAM 1333 MHz | 45 |
Wykorzystanie wersji DirectX 11 powoduje całkowicie zatarcie różnic pomiędzy użyciem różnych pamięci RAM. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, wszystko zależy od tego, jak intensywnie dany tytuł ją wykorzystuje. Większych różnic w działaniu należy się też spodziewać w niższych rozdzielczościach i przy niższych ustawieniach graficznych. Wyższe rozdzielczości i wysokie ustawienia graficzne zwiększają wpływ karty graficznej na wynik, a zmniejszają wpływ procesora.