HyperX Cloud Revolver to duże, wygodne słuchawki z mikrofonem. Przeznaczone są głównie do gier, ale oferują też wysoką jakość dźwięku podczas słuchania muzyki.
duże, miękkie, wygodne poduszki; giętki, stalowy pałąk; komfortowe, sprężyste zawieszenie; łatwe zdejmowanie poduszek; szczegółowy i czysty dźwięk; brzmienie idealne do gier (mocne tony niskie i wysokie); odłączany mikrofon; przewód w ochronnym oplocie; kabel przedłużający w zestawie (2 m);
Minusywygłuszenie powinno być lepsze; brak możliwości odłączenia przewodu;
Marka HyperX doczekała się silnej i ustabilizowanej pozycji w świecie sprzętu dla graczy. Wiele osób używa jej pamięci RAM, dysków SSD i pendrive'ów, ale coraz większe uznanie zyskują też słuchawki.
Rok temu miałem okazję testować HyperX Cloud 2, bazujące na cenionej konstrukcji Takstar PRO80. Spisywały się dobrze w grach i jeszcze lepiej w czasie słuchania muzyki. Do dziś są jednymi z moich ulubionych słuchawek. Niedawno jednak światło dzienne ujrzały nowsze: HyperX Cloud Revolver. Mam zamiar sprawdzić czy faktycznie są lepsze od poprzedników.
HyperX Cloud Revolver – test słuchawek dla graczy
Revolvery to zupełnie nowa konstrukcja. Widać to już na pierwszy rzut oka. Słuchawki nie mają właściwie żadnej części wspólnej z modelem Cloud 2. Zmieniło się wszystko od pałąka, poprzez poduszki, muszle, a kończąc na kablu. Nawet ochronny oplot jest inny – bardziej gęsty i jeszcze solidniejszy. Słuchawki są też większe i mają zupełnie inną stylistykę.
Bardzo komfortowe
Jedną z najważniejszych kwestii w każdych słuchawkach, niezależnie od tego czy są one przeznaczone do gier czy do muzyki jest wygoda. Pod tym względem HyperX Cloud Revolver prezentują bardzo wysoki poziom.
Już poprzednie Cloud'y były niesłychanie komfortowe, a te są jeszcze lepsze. Bardzo pozytywne wrażenie robią obszerne pady (poduszki). Są one jeszcze większe od wcześniejszych i mają bardziej okrągły kształt.
Poduszki wykonano ze sztucznej skóry – bardzo miękkiej i przyjemnej w dotyku. Są naprawdę duże. Bez problemu obejmują całe ucho i nie uciskają głowy. Są większe od padów ze słuchawek Cloud i Cloud 2.
Pomimo tego, że poduszki szczelnie przylegają do skóry poziom izolacji (wygłuszenia) jest gorszy niż w modelu Cloud 2 ze skórzanymi padami. Dla mnie jest to wada, bo od słuchawek do gier wymagam bardzo silnej izolacji, ale zapewne znajdzie się spora grupa osób, dla których będzie to dużą zaletą.
Wymiary poduszek (zmierzone):
- Wysokość zewnętrzna: 111 mm
- Szerokość zewnętrzna: 92 mm
- Wysokość wewnętrzna: 65 mm
- Szerokość wewnętrzna: 47 mm
- Głębokość: 18-25 mm
Pady wypełnione są pianką z pamięcią kształtu. Przystosowują się do uszu i głowy danego użytkownika, zapewniając w ten sposób wyższy komfort. Można je łatwo odczepić i wyczyścić. Od strony wewnętrznej widoczne są otwory, dzięki którym poduszki „oddychają” (usuwają nadmiar wilgoci i ciepła).
Wnętrze muszli słuchawkowych jest ergonomicznie wyprofilowane (pochylone). W najpłytszym miejscu ma ok 18, a w najgłębszym 25-26 mm. Dzięki temu małżowiny lepiej mieszczą się we wnętrzu.
Co ciekawe również 50-milimetrowe przetworniki dynamiczne są pochylone w ten sam sposób. Zabieg ten sprawia, że dźwięk kierowany jest do ucha pod bardziej optymalnym kątem. Jakość brzmienia opiszę na drugiej stronie recenzji.
Całe muszle słuchawkowe są ruchome. Pochylają się w pionie i w poziomie o kilkanaście stopni, by lepiej dopasować się do głowy.
Pałąk
Pałąk diametralnie różni się od tego ze starszych Cloud'ów. Tutaj zastosowano oddzielne zawieszenie, którego nie trzeba regulować - automatycznie dopasowuje się do wielkości głowy. Zewnętrzna konstrukcja pałąka jest metalowa (stal) i bardzo giętka. Zawieszenie jest plastikowe, z szeroką, miękką poduszką (również z syntetycznej skóry).
Mikrofon
Mikrofon elektretowy ma charakterystykę jednokierunkową i jest odłączany. Giętki pałąk ma ok. 15 cm długości. Podłączamy go do obudowy lewej słuchawki.
Łączna długość kabla – 3 metry
Przewód od słuchawek ma 1 metr długości i zakończony jest pojedynczym wtykiem prostym, 4-polowym (słuchawki i mikrofon w jednym).
Kabel przedłużający dodaje do tego kolejne 2 metry. Rozpoczyna się modułem kontrolera, którym włączymy/wyłączymy mikrofon i wyregulujemy głośność. Kończy się dwoma prostymi wtykami 3-polowymi (oddzielnie dla słuchawek i mikrofonu). W praktyce więc przedłużacz oprócz zwiększania zasięgu pełni też funkcję przejściówki.
Słuchawki HyperX Cloud Revolver można wpiąć (pojedynczym wtykiem 4-polowym) do smartfona, by prowadzić rozmowy telefoniczne.
Skrócona specyfikacja - słuchawki:
- Typ słuchawek: wokółuszne, zamknięte
- Przewód: 1 metr, 1x 4-polowy wtyk 3,5 mm, prosty, pozłacany
- Przedłużacz: 2 metry, 2x 3-polowy wtyk 3,5 mm, prosty, pozłacany
- Sterowanie: TAK, w przedłużaczu, regulacja głośności, aktywacja mikrofonu
- Typ przetworników: dynamiczne
- Wielkość przetworników: 50 mm
- Pasmo przenoszenia: 12-28000 Hz
- Impedancja: 30 Ohm
- Moc wejściowa: nominalna 30 mW, maks. 500 mW
- Poziom ciśnienia akustycznego: 104,5 dBSPL/mW przy 1 kHz
- Całkowite zniekształcenia harmoniczne (THD): < 2%
- Funkcja prowadzenia rozmów telefonicznych: TAK, wtyk 4-polowy + wpięty mikrofon
- Deklarowana kompatybilność: PC, PS4, Xbox One, Wii U, Mac
- Waga: 376 g
Mikrofon:
- Typ mikrofonu: elektretowy, pojemnościowy
- Charakterystyka kierunkowości: jednokierunkowy
- Częstotliwość przenoszenia: 50–18000 Hz
- Czułość: -40 dBV (0 dB=1 V/Pa, 1 kHz)