Jako platformę testową wykorzystaliśmy mini PC GIGABYTE BRIX Pro, który może się pochwalić procesorem Core i7 4770R z zintegrowaną grafiką Intel Iris Pro 5200.
3DMark Cloud Gate
[punkty]
Dual Channel | 10114 |
Single Channel | 9848 |
3DMark Sky Diver
[punkty]
Dual Channel | 5452 |
Single Channel | 4996 |
3DMark Fire Strike
[punkty]
Dual Channel | 1228 |
Single Channel | 1087 |
3DMark wskazuje różnice na korzyść konfiguracji dwukanałowej, ale nie są one szczególnie spektakularne. Czy podobnie będzie w czasie rzeczywistych testów w grach?
MGS V: Ground Zeroes – 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia minimalne
Dual Channel | 29 25 |
Single Channel | 20 12 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wow. Wykorzystanie konfiguracji dwukanałowej przy zintegrowanej grafice potrafi dać spory skok wydajnościowy podczas rzeczywistej rozgrywki.
Konkluzja jest jedna - jeśli grasz z wykorzystaniem zintegrowanej grafiki, zadbaj nie tylko o wykorzystanie wysoko taktowanych pamięci RAM, ale również o to, by w Twoim komputerze / laptopie znalazł się zestaw dwukanałowy. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe - niektóre mini PC / laptopy mogą posiadać tylko jeden bank pamięci, bądź kontroler RAM może nie być wyposażony w taką możliwość (np. wybrane procesory Atom pozwalają wyłącznie na zastosowanie konfiguracji jednokanałowej).
Komentarze
18Czy w trybie jednokanałowym był moduł 8GB a w trybie dwukanałowym 2x4GB?.
Brakuje mi testów pamięci z CL lepszym niż 11 ( szczególnie, że testowana jest integra ).
Czy wtedy też byłyby takie różnice?.
Wydajność GPU a Atomach jest tak mizerna że akurat tam chyba nie robi to dużej różnicy.
ciągle pozostaje pytanie czemu Nvidia nie została ujęta w pytaniu? czemu ostatnie pytanie nie brzmi (inna/nie mam pojęcia) ?
Takie herezje lepiej sobie darować. Nie jest to ani precyzyjne, ani zgodne z rzeczywistością.
Test nawet ciekawy, ale szkoda, że zabrakło pamięci 2400MHz.
Chciałbym test CL11 vs CL9 na taktach 1600MHz.