Czytaj wiadomości, rozmawiaj przez Skype, oglądaj wideo z YouTube i pełnometrażowe filmy z Ipla lub Iplex - a to tylko część funkcji oferowanych przez nowoczesne telewizory.
Warto przeczytać: |
VoD Onet, Ipla, tvscreen i spółka - przegląd 7 serwisów |
TOP-10 Monitory |
Najwygodniejszym sposobem na raczenie się filmem lub serialem jest kanapa i kilkudziesięciocalowy telewizor. Jeszcze nie tak dawno wiele osób patrzyło sceptycznie na połączenie internetu z telewizorami, ale przy obecnej ofercie serwisów VoD pomysł ten nie wydaje się już aż tak szalony. Na dokładkę producenci telewizorów nie ograniczają się do samych materiałów wideo i w kilku przypadkach niewiele im brakuje do stworzenia platformy, która niektórym użytkownikom mogłaby zastąpić salonowy komputer.
Dostęp do serwisów informacyjnych, społecznościowych czy komunikacja za pomocą Skype’a jest dostępna już dziś, a kolejne aplikacje zwiększające funkcjonalność telewizorów czekają za rogiem.
Dużo zależy od marki
Internet jaki oddają w nasze ręce producenci telewizorów przeważnie różni się od tego, który znamy z ekranów monitorów. Tylko w nielicznych przypadkach mamy dostęp do klasycznej przeglądarki, podczas gdy zazwyczaj zostajemy ograniczeni do korzystania z wyselekcjonowanych usług powiązanych z konkretnymi serwisami.
W takim wypadku nie mamy innego wyjścia, jak zdać się na łaskę (i niełaskę) widżetów dostępnych w danym modelu telewizora. Na szczęście przeważnie są one zrobione z głową i poza możliwością przeglądania serwisów z materiałami wideo, dają dostęp do serwisów społecznościowych, pozwalają czytać wiadomości, przeglądać mapy czy też słuchać radia.
Według producentów do poprawnego działania wymagających aplikacji skupiających się na materiałach wideo potrzebne jest łącze 1,5 – 2 Mb/s. W rzeczywistości jednak, żeby w trakcie odtwarzania filmu nie uświadczyć przerw na ładowanie danych, warto zaopatrzyć się w łącze 5 Mb/s.
Jak to się ma do DLNA?
Nie każdy telewizor mający oznaczenie „wireless ready”, złącze LAN z tyłu obudowy lub jakąkolwiek formę modułu Wi-Fi będzie jednocześnie miał dostęp do usług internetowych. Sieć w wielu wypadkach jest bowiem wykorzystywana jedynie do komunikacji między poszczególnymi urządzeniami i przesyłania danych za pomocą technologii DLNA. Haczyki na kupujących szykują również sami producenci, ponieważ dajmy na to Sony usługę Internet TV rozdziela na dwie składowe - BRAVIA Internet Video oraz BRAVIA Internet Widgets – i oferuje telewizory mające jedynie drugi element. To natomiast oznacza, że model z samymi widżetami będzie miał dostęp do Facebooka i pozwoli sprawdzić prognozę pogody, ale nie umożliwi wejścia na serwisy z treściami wideo. Dlatego też w zestawieniu pojawiły się jedynie telewizory oferujące pełen wachlarz internetowych możliwości.
W zestawieniu nie ma również producentów Sharp i Toshiba. W przypadku Sharpa producent nie udostępnia i nie dzieli się informacjami na temat swoich usług, na rynku polskim - wiadomo jedynie o przeglądarce internetowej, która przypomina rozwiązanie znane z telewizorów Philipsa. Z kolei Toshiba ogranicza pojęcie "Internet TV" do YouTube'a."
Przegląd rynku - telewizory z internetem | ||
LGserwisy wideo: tak | ||
Panasonicserwisy wideo: tak | ||
Philipsserwisy wideo: tak | ||
Samsungserwisy wideo: tak | ||
Sonyserwisy wideo: tak |